فیفا: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می‌شود فیفا: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فیفا: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می‌شود

فیفا: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر: فدراسیون جهانی فوتبال در پاسخ به خبرگزاری مهر اعلام کرد که دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در تاریخ مقرر در بصره و با مسئولیت فدراسیون عراق برگزار خواهد شد.

 دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخاب جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است ۲۳ آبان در شهر بصره برگزار شود. با این حال برگزاری این مسابقه تحت تاثیر اتفاقات سیاسی عراق و ناآرامی های این کشور قرار گرفته است.

طی روزهای گذشته مسابقات هفته پنجم لیگ عراق به تعویق افتاد و تیم مولودیه الجزایر زیر بار برگزاری مسابقه با تیم نیروی هوایی عراق در یک جام عربی نرفته است.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار مرحله مقدماتی فوتبال جوانان را که قرار بود با حضور چند کشور در عراق برگزار شود، لغو کرد.

مجموع این اتفاقات و تداوم ناآرامی ها باعث شده تا گمانه زنی ها از تغییر زمان یا مکان بازی تیم های ملی فوتبال ایران و عراق هم بالا بگیرد. هرچند فدراسیون فوتبال عراق بارها اعلام کرده که این بازی در تاریخ و مکان اعلام شده برگزار می شود، یک هیات چند نفره از فدراسیون ایران برای بررسی شرایط بصره عازم عراق شد.

همچنین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران از عبدالخالق مسعود همتای عراقی اش خواسته است تا به تهران سفر کند و دو طرف در این ارتباط با هم رایزنی کنند.

کارشناسان مختلف فوتبال هم بر لزوم تغییر مکان این مسابقه به خاطر تامین امنیت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرده اند اما فدراسیون فوتبال چیزی به صورت رسمی اعلام نکرده است.

حتما بخوانید:  جزئیات افزایش حقوق‌ و فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰

خبرنگار ما طی روزهای گذشته دو بار با بخش رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نگاری کرد تا موضع این نهاد را برای بازی تیم ملی جویا شود خبرنگار مهر از AFC سئوال کرده بود که آیا باتوجه به ناامنی های حاکم بر عراق، بازی تیم های ملی ایران و عراق در بصره برگزار می شود و یا محل مسابقه به کشور دیگری منتقل خواهد شد.اما هر دو نامه بی پاسخ ماند.

بعد از سکوت کنفدراسیون آسیا، خبرنگار ما مشابه همین نامه را برای بخش رسانه ای فیفا ارسال کرد. فیفا بعد از ایمیل ارسال شده، جوابی را فرستاد که نشان می دهد مسابقه دو تیم با تضمین فدراسیون فوتبال عراق در تاریخ و مکان اعلام شده (۲۳ آبان در بصره) برگزار می شود.

بخش رسانه ای فیفا اعلام کرده که این پاسخ می تواند در واقع موضع سخنگوی فیفا باشد و به وی نسبت داده شود:

« AFC و فیفا شرایط را از به دقت زیر نظر دارند. می توانیم تایید کنیم که مسابقه برای بازی در تاریخ ۱۴ نوامبر در بصره برنامه ریزی شده است. تمام تمهیدات امنیتی طبق استاندارد و با مسئولیت فدراسیون فوتبال عراق انجام می شود.»

فیفا: بازی ایران و عراق در بصره برگزار می‌شود

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *