قربانعلی، ۴۰۰۰میلیارد ارز ۴۲۰۰تومانی را به جیب زد قربانعلی، ۴۰۰۰میلیارد ارز ۴۲۰۰تومانی را به جیب زد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قربانعلی، ۴۰۰۰میلیارد ارز ۴۲۰۰تومانی را به جیب زد

قربانعلی، ۴۰۰۰میلیارد ارز ۴۲۰۰تومانی را به جیب زد

روزنامه کیهان در گزارشی به موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی در گزارش اخیر دیوان محاسبات پرداخته است.

این روزنامه نوشت:

در هفته‌های گذشته، با انتشار گزارش تفریغ بودجه ۹۷ از سوی دیوان محاسبات، وضعیت تأمل برانگیز شلختگی مالی دولت در بخش‌های مختلف و به خصوص در بخش توزیع دلارهای دولتی، بیش از پیش آشکار شد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های گزارش تفریغ بودجه ۹۷، مربوط به توزیع ارز دولتی- دلار ۴۲۰۰ تومانی- بود. در این گزارش تصریح شده است که مجموع ارزی که در سال ۹۷ به صرافی‌ها و وارد‌کنندگان کالا‌های اساسی و غیراساسی داده شده ۳۱ میلیارد دلار بوده‌ است که از این رقم حدود ۴/۸ میلیارد دلار مابه‌ازای واردات کالا نداشته ‌است.

به عنوان نمونه «قربانعلی فرحزاد» با سواد چند کلاس ابتدایی، یکی از بیشترین مقدار ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده است. وی قرار بوده که با این ارز کالاهای اساسی برای کشور وارد کند اما با ورود به سوداگری در بازار ارز سود هنگفت ناشی از اختلاف ارز دولتی با بازار آزاد را به جیب زده است. این فرد که به قول خودش قبلا در شغل در و پنجره سازی فعالیت داشته نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار ارز با نرخ دولتی دریافته کرده که با احتساب دلار ۱۲هزارتومانی، نشان می‌دهد وی ۴۰۰۰میلیارد تومان از این طریق پول نامشروع کسب کرده است.

وی از محل فروش ارزهای دولتی در بازار آزاد، بدون ایجاد کمترین مزاحمت از سوی بانک عامل، بانک مرکزی و شورای مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد، فقط در یک روز ۱۴/۵ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی کشور پول جابه‌جا کرده که طبق قوانین پولشویی کشور، امری غیرممکن و به‌نوعی یک رکورد محسوب می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  وقوع زلزله شدید در شرق ترکیه

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *