ماجرای سوزاندن سگ‌های اهواز تکذیب شد ماجرای سوزاندن سگ‌های اهواز تکذیب شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای سوزاندن سگ‌های اهواز تکذیب شد

ماجرای سوزاندن سگ‌های اهواز تکذیب شد

انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی‌بر سوزانده شدن لاشه ۳۰۰ سگ در اطراف اهواز واکنش‌های بسیاری در بین کاربران شبکه های اجتماعی در پی داشت. در همین رابطه امروز اداره کل محیط زیست خوزستان در اطلاعیه ای سوزاندن لاشه‌های ۳۰۰ قلاده سگ در منطقه پردیس اهواز را تکذیب کرد.

ماجرای ۳۰۰ سگ سوخته در اطراف اهواز

نخستین واکنش‌های از سوی فعالان حقوق حیوانات مطرح شد که خبرگزاری ایسنا به نقل از نیما حسین‌زاده، فعال حقوق حیوانات نوشت: سه، چهار روز پیش عوامل شهرداری اهواز بیش از ۲۰۰ قلاده سگ را در منطقه مهدیس کشته‌اند و شهروندان مشاهده کرده‌اند که بیش از ۲۰۰ سگ آتش زده شده‌اند، اما نمی‌دانیم این سگ‌ها قبل از آتش زدن، به‌وسیله تیراندازی کشته شده‌اند یا با سم آنها را مسموم کرده‌اند.

علی بنی عگبه، رئیس اداره محیط زیست اهواز هم به ایرناپلاس گفت: کارشناسان اداره محیطزیست به محل رفته‌اند و خبر اعلام شده صحت ندارد و در محل تنها لاشه سه سگ مشاهده می‌شود که در کنار زباله‌های سوزانده شده سوخته است.

وی ادامه می‌دهد: معمولاً افرادی که زباله را بازیافت می‌کنند، آنچه را به دردشان می‌خورد جمع می‌کنند و بقیه را می‌سوزاند و لاشه سه سگ در مجاورت بوده که سوخته است. کارشناسان محیط زیست نیز بررسی کرده‌اند، موضوع صحت ندارد.

فرد منتشرکننده کلیپ سگ‌ها، کارمند اخراجی بود

محمدرضا قنواتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز این موضوع را کذب اعلام می‌کند و می‌گوید: فردی که در فیلم در مورد سوزاندن لاشه سگ‌ها صحبت می‌‎کند را کاملاً می‌‎شناسد و او کارمند اخراجی فضای سبز است که چند ماه پیش از شهرداری اخراج شده است و قصد و نیتش از انتشار این خبر و فیلم مشخص نیست.

حتما بخوانید:  جهانگیری: کارنامه دولت روحانی قابل دفاع است

به گفته قنواتی افرادی که از لاشه ۲۰۰، ۳۰۰ سگ حرف می‌زنند به‌طور قطع درک درستی از این تعداد و حجم وسیعی که اشغال خواهد کرد ندارند؛ « شما خود آمار ۳۰۰ سگ را تصور کنید. این آمار خیلی بالاست. چگونه می‌شود این تعداد را به‌یک‌باره اتلاف کرد، انتقال داد و سوزاند؟»

در همین راستا برخی از سلبریتی ها  با انتشار پستی در فضای مجازی به خبر انتشار کلیپ سوزدان سگ ها در اهواز واکنش نشان دادند.

واکنش قاسم‌خانی به کشتن و سوزاندن سگ‌ها

مهراب قاسم خانی از کشتن و سوزاندن سگ‌ها که اخبار آن در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود انتقاد و ابراز ناراحتی کرد.

مهراب قاسم‌خانی به سوزاندن سگ ها در اهواز واکنش نشان داد و نوشت: «الان من اجازه دارم از اینکه سیصد تا سگ رو اطراف اهواز سوزوندن ناراحت و عصبانی بشم یا باعث میشه یه مرفه سگ باز غرب زده اولویت نشناس باشم.»

سوزاندن ۳۰۰ سگ در اهواز تکذیب شد

واکنش پریناز ایزدیار به سگ کشی اهواز

پریناز ایزدیار با ابراز تاسف از این واقعه در اینستاگرام خود نوشت: «آفرین به شما که دست شیطان رو از پشت بستین ، شهرداریهایى که به جاى انجام وظایفشون و آباد کردن شهرها براى پر کردن جیباشون هر روز بیشتر به طبیعت و محیط زیست آسیب میزنن و آخر هم زورشون به جاى دزدها و زمین خوارها به این مخلوقات زبون بسته ى خدا میرسه که خیلى راحت با عقیم سازى میشه جمعیتشون رو کنترل کرد ، امیدوارم تقاصش رو پس بدین»

سوزاندن ۳۰۰ سگ در اهواز تکذیب شد

برخی دیگر  از واکنش چهره ها را در ادامه می بینید:

سوزاندن ۳۰۰ سگ در اهواز تکذیب شد

سوزاندن ۳۰۰ سگ در اهواز تکذیب شد

سوزاندن ۳۰۰ سگ در اهواز تکذیب شد

همچنین در ادامه انتقادات به انتشار کلیپی از زنده سوزی سگ‌ها در اهواز موج اعتراضی گسترده‌ای علیه این موضوع راه انداخت، که در این ویدیو پاسخ شهرداری اهواز به این شایعه را می‌بینید.

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *