ماموریت تیم بایدن همزمان با احتمال لغو تحریم‌ها ماموریت تیم بایدن همزمان با احتمال لغو تحریم‌ها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماموریت تیم بایدن همزمان با احتمال لغو تحریم‌ها

ماموریت تیم بایدن همزمان با احتمال لغو تحریم‌ها

انتخاب: رویترز خبر داده که دولت بایدن تیمی در سطح عالی به چند کشور خاورمیانه می‌فرستد تا نگرانی‌های مربوط به بازگشت واشنگتن به برجام را کاهش دهند. گفته شده که عربستان، امارات، مصر و اردن، از جمله این کشورها هستند.

یک مقام دولت آمریکا به رویترز گفته یک هیئت عالی‌رتبه متشکل از مقام‌های نهادهای مختلف ایالات متحده در هفته آینده به منطقه خاورمیانه سفر خواهد کرد تا در مورد تعدادی از مسائل مهم مربوط به امنیت ملی ایالات متحده و تلاش‌ها برای تنش زدایی در این منطقه رایزنی کند.

ماموریت جدید تیم بایدن در راستای لغو تحریم‌ها

طبق این گزارش یک منبع مطلع هم گفته برت مک گورک، هماهنگ کننده سیاست خاورمیانه در شورای امنیت ملی و درک کولت، مشاور وزارت خارجه ایالات متحده سرپرستی این هیئت را بر عهده خواهند داشت.

خبر سفر این هیئت عالی‌رتبه آمریکایی به خاورمیانه ابتدا توسط شبکه بلومبرگ منتشر شده بود.

رویترز می‌گوید، شماری از کشورهای عرب متحد آمریکا نگران تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای بازگرداندن ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران هستند و معتقدند چنین اقدامی در نهایت مسیر را برای دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای فراهم می کند و این کشورها را در برابر تهدیدهای ایران آسیب پذیر خواهند بود.

یک مقام ارشد سابق دولت امریکا در این زمینه گفته است: آنها به شدت مخالف این توافق بودند و بازگشت سریع به آن٬ چیزی است که آنها را نگران می‌کند.

مشوق جدید بایدن برای بازگشت ایران به برجام

آسوشیتدپرس به نقل از چند مقام کنونی و سابق آمریکا و چند منبع آگاه گزارش داد دولت بایدن با هدف بازگرداندن ایران به اجرای تعهدات خود در برجام، در حال بررسی این گزینه است که تقریبا قسمت عمده شدیدترین تحریم‌های دولت ترامپ، علیه جمهوری اسلامی را لغو کند.

حتما بخوانید:  کمال تبریزی: فراستی ام‌الفساد حوزه منتقدین است

مقام‌های دولت بایدن هنوز درباره اینکه چه تحریم‌هایی به عقب برگردانده خواهد شد، اظهار نظر نکرده‌اند اما می‌گویند که برای برداشتن تمام تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آماده هستند.

مشتریان نفت ایران در انتظار نتیجه مذاکرات وین

ایرنا نوشت: اگرچه صادرات نفت ایران در ۶ ماه گذشته افزایش داشته با این حال اکثر مشتریان نفتی ایران منتظرند تا نتایج مذاکرات در وین و رفع تحریم‌ها مشخص شود تا واردات نفت ایران را از سر بگیرند.

طبق گزارش رویترز صادرات نفت خام ایران به چین چهار درصد افزایش داشته و در چند ماه اخیر این میزان از صادرات بی‌سابقه بوده است. همچنین ایران برای از سرگیری تجارت نفتی خود با کشورهای آسیایی تماس می‌گیرد.

در این شرایط، هند نیز که به نتیجه بخش بودن مذاکرات در وین امیدوار است، ایران را در لیست کشورهایی آورده که در سال جاری میلادی به عنوان صادرکننده نفت به این کشور خواهد بود.

سایر خریداران نفتی ایران نیز در انتظارند تا سیگنال‌های مثبت را از وین دریافت کنند و با رفع تحریم‌ها به جمع مشتریان نفت ایران باز گردند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *