محمد قوچانی: آمریکا مردانه اعلام جنگ کند! محمد قوچانی: آمریکا مردانه اعلام جنگ کند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / محمد قوچانی: آمریکا مردانه اعلام جنگ کند!

محمد قوچانی: آمریکا مردانه اعلام جنگ کند!

محمد قوچانی؛ در سرمقاله امروز روزنامه سازندگی نوشت: فرنگی مآبان معتقدند دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است و بنابراین محق است که با آنها برخورد نظامی کند.

بدیهی است برخورد نظامی غیر از برخورد تروریستی است. برخورد نظامی باید رسمی، علنی و رودررو باشد اما برخورد تروریستی غیررسمی، دزدانه و ناجوانمردانه است.

از این بحث که بگذریم در هیچ سندی از اسناد حقوق بین‌الملل قرار دادن نهاد رسمی حکومت قانونی یک کشور در فهرست سازمان های تروریستی مشروع نیست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد قانونی مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که ۴۰ سال قبل با یک انقلاب اجتماعی به قدرت رسید و در چهل سال گذشته با انتخابات مدام مشروعیت خود را تجدید کرده است و در آخرین انتخابات بیش از ۴۰ میلیونی ایرانی رای داده اند.

بدیهی است که می توان این انتخابات را نقد کرد اما اولا این انتقادات نادقیق و ناروشن است ثانیا هنوز مردم ایران به این نتیجه عملی نرسیده اند که این نظام سیاسی مشروعیت ندارد والا با انقلابی دیگر آن را سرنگون می کردند ثالثا و از همه حقوقی تر هنوز سازمان ملل متحد کرسی دولت-ملت ایران را در اختیار جمهوری اسلامی می داند، بنابراین از نظر حقوقی این دولت و ارکان آن از جمله سپاه نهاد قانونی هستند و کسی نمی تواند اقدامات آنها را تروریستی بخواند. آمریکا اگر اقدامات سپاه را قبول ندارد باید مردانه به ایران اعلام جنگ کند نه اینکه دزدانه فرمانده سپاه ایران را ترور کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  گزینه سرمربی‌گریِ تیم ملی نهایی شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *