مذاکرات وین به نقاط کلیدی و اساسی رسید مذاکرات وین به نقاط کلیدی و اساسی رسید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مذاکرات وین به نقاط کلیدی و اساسی رسید

مذاکرات وین به نقاط کلیدی و اساسی رسید

برترین‌ها: در حالی مذاکرات بر سر بازگشت همه طرف‌ها به برجام از سه ماه پیش از سرگرفته شده و اکنون رایزنی‌ها به مرحله نهایی خود رسیده انتشار برخی اخبار از وین، مذاکرات برجامی را وارد فازه تازه‌ای کرده است.

منابع نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده کشورمان در روز‌های گذشته اعلام کردند که “اکنون دستیابی به توافق تنها با اتخاذ چند تصمیم سیاسی مشخص از سوی طرف‌های غربی ممکن است.

بب

روسیه بازهم ایران را قال گذاشت!

لورا روزن، خبرنگار المانیتور در خبری مدعی شد: اولیانف شب گذشته به من گفت این هفته بایستی بر امور شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (مربوط به اوکراین) تمرکز کند. او گفت امیدوار است در غیابش «همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ‎ایران پیدا کنند. این شدنی است».

مذاکرات وین شکست می‌خورد؟

لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در خبری به نقل از منابع غربی نوشت: اگر مذاکرات تا جمعه به پایان نرسد، طرف غربی از مذاکرات خارج خواهد شد. این درحالی است که دوشنبه هفته آینده نیز جلسه شورای حکام برگزار خواهد شد و گفته می‌شود در صورت عدم توافق، قطعنامه‌ای علیه ایران صادر و پرونده مجددا راهی شورای امنیت خواهد شد.

مذاکرات وین به نقاط کلیدی و اساسی رسید

گروسی در راه تهران

سرپرست نمایندگی ایران در وین اعلام کرد: بر اساس توافق به عمل آمده رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و هیات همراه روز شنبه هفته اینده به تهران سفر خواهد کرد. محمدرضا غائبی گفت در جریان این سفر وی ضمن ملاقات با مقامات ذیربط کشورمان، در خصوص تداوم همکاری های فنی بین ایران و آژانس به رایزنی خواهد پرداخت.

حتما بخوانید:  کسب و کار مشاوران روحی و روانی داغ شد!

روزنامه دولت: مذاکرات وین شکست نخورده

روزنامه ایران نوشت: با افزوده شدن بر حساسیت مذاکرات، برخی محافل غربی با القای به شکست رسیدن گفت‌وگوهای جاری، جنگ روانی در وین را به بالاترین سطح ممکن به جریان انداخته‌اند.

این گروه‌ها می‌کوشند با روایت‌های نادرست و یک‌جانبه و نیز تحلیل‌های ناآگاهانه و بعضاً مغرضانه جدال دیپلماتیک وین را به سود امریکا و شرکای اروپایی‌اش تحت‌تأثیر قرار دهند.

این روایت‌های متناقض درحالی میان شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که یک منبع دیپلماتیک در وین ادعای شکست در مذاکرات را رد کرد و گفت: «برخلاف ادعایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مذاکرات به هیچ‌وجه با شکست و بن‌بست مواجه نشده است.»

مذاکرات وین به نقاط کلیدی و اساسی رسید

اسرائیل: احتمال توافق برجام قوت گرفته است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای نخ‌نما علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پیش‌بینی کرد که احتمال حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی در روزهای آتی قوت گرفته است.

گفتگو‌های وین به آخر خط رسید

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه می‌گوید روند بازگشت به برجام به دلیل اوضاع پیرامون اوکراین، متوقف نشده است. او همچنین گفت که ایران و دیگر طرفین مذاکرات وین در آخرین مراحل گفتگوها هستند.

زور لحظه آخر؟

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار درباره سرنوشت برجام اینگونه تحلیل کرد:

* گویا زورآزمایی در طناب‌کشیِ لحظات آخرِ مذاکرات وین در جریان است. برخی رسانه‌ها این طناب‌کشی لحظۀ آخر را به شکست مذاکرات تعبیر کرده‌اند.

* گمان نمی‌کنم اینطور باشد. شکست مذاکرات برای کشور و منطقۀ ما، پیامدهای مخربِ خارج از تصوری در بر دارد. از همین رو، به گمانم طناب مذاکرات به سادگی پاره نشود؛ حتی اگر به مویی وصل شده باشد.

حتما بخوانید:  بهترین رژیم غذایی سال ۲۰۲۰

* به هر حال تا زمانی که در بارۀ نتیجۀ نهایی مذاکرات اعلام رسمی صورت نگیرد، نمی‌توان به چیزی مطمئن بود.

موضوعات پادمانی و حل و فصل مسایل باقی مانده میان ایران و آژانس در چارچوب برجام یکی از موضوعاتی است که طرف‌ها برای حل و فصل آن در تلاش هستند.

علی باقری، نماینده ایران در مذاکرات، روز دوشنبه پس از چند روز تنفس و مشورت در تهران به وین بازگشت. مذاکرات به نقاط کلیدی و اساسی رسیده است که نیازمند اراده واقعی طرف مقابل برای حل و فصل آنهاست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *