مراسم تحلیف همزمان غنی و عبدالله در افغانستان! مراسم تحلیف همزمان غنی و عبدالله در افغانستان! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مراسم تحلیف همزمان غنی و عبدالله در افغانستان!

مراسم تحلیف همزمان غنی و عبدالله در افغانستان!

خبرگزاری ایرنا: محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله یکی در کاخ ریاست جمهوری و دیگری در کاخ سپیدار مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به طور جداگانه و همزمان در حضور هواداران،مقام ها و شخصیت های مختلف داخلی و خارجی انجام دادند!

قرار بود مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز برگزار شود اما خبرهایی منتشر شد حاکی از آنکه وزیرخارجه آمریکا به کابل سفر کرده است . اقدامی که تحلیلگران آن را مداخله مایک پمئو در امور داخلی افغانستان ارزیابی کردند.

مراسم تحلیف همزمان غنی و عبدالله در افغانستان!

در حال حاضر محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله هردو در جایگاه خود در دو مکان نزدیک به هم حضور یافته و مراسم تحلیف را انجام دادند. این اولین بار است که هر دو نفر ادعای پیروزی کرده و مراسم تحلیف در فاصله چندصد متری هم با مهمانان داخلی و خارجی مراسم تحلیف برگزار می کنند.

اختلاف ها پس از آن میان اشرف غنی و عبدالله به اوج خود رسید که کمیسیون انتخابات محمداشرف غنی را در روز ۲۹ دی ماه برنده این رقابت ها اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را رد کرده و آن را تقلب خوانده و از پذیرفتن آن سرباز زد. عبدالله پس از آن اعلام کرد که براساس آرای پاک برنده انتخابات است و بر این اساس نتیجه اعلام شده را نمی پذیرد و خود دولت فراگیر تشکیل خواهد داد.

شبکه خبری طلوع افغانستان نیز گزارش داد با وجود تلاش‎های فشردۀ زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، اختلاف‌ها میان رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، حل نشده‌اند.

عبدالله: تنها راه حل ابطال آرای تقلبی است

حتما بخوانید:  هشتگ واکسن بخرید در توئیتر ترند شد

عبدالله عبدالله امروز دوشنبه در صفحه توییترش با اشاره به انتخابات ۲۰۱۴ افغانستان نوشت که سابقه‌ او در راستای سازش، نباید سبب شود که کسی او را جدی نگیرد.

وی افزود:هیچ کسی نباید تعهد او و گروه ‌انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی را برای حمایت از دموکراسی واقعی و حاکمیت قانون دست‌کم بگیرد.

اشرف غنی: کار با حکومت وحدت ملی را تا دو هفته دیگر ادامه می‌دهم

«اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری افغانستان امروز -‌دوشنبه- پس از مراسم تحلیف در ارگ ریاست‌جمهوری سخنرانی کرد.

وی طی این سخنرانی گفت که کار با حکومت وحدت ملی را تا دو هفته دیگر ادامه می‌دهد. اشرف غنی با اشاره به تنش‌های سیاسی پس از انتخابات گفت: «انتخابات پایان یافته و اکنون فصل وحدت و وصل است.» او همچنین از رقبای سیاسی خود نیز خواست تا با کنار گذاشتن اختلاف‌ها توانایی‌های خود را یک‌صدا کرده تا مردم طعم صلح را بچشند. این در حالی است که «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی افغانستان نیز در کاخ سپیدار سوگند ریاست‌جمهوری خورد.

طالبان به غنی و عبدالله: به جای برگزاری دو تحلیف، بر مذاکرات بین‌الافغانی متمرکز شوید

گروه طالبان اظهار کرد، برگزاری مذاکرات صلح با دولت افغانستان طی روزهای آتی به دلیل برگزاری مراسم تحلیف دو رقیب جایگاه ریاست جمهوری این کشور در روز دوشنبه نامحتمل است. طالبان همچنین از این دو رقیب درخواست کرد به جای این کار بر پایان دادن به جنگ متمرکز باشند.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) نیز روز از کابل دراین زمینه گزارش داد: در شرایطی که دکتر عبدالله عبدالله، پیروزی غنی را در انتخابات نپذیرفته است و هر دوی آن‌ها در حال برگزاری مراسم تحلیف خود برای هستند، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است، فکر نمی‌کنیم آنان بتوانند برای مذاکرات میان افغان‌ها آماده شوند زیرا اختلاف نظرهایی میان این سیاست‌مداران وجود دارد که حتی به برگزاری دو مراسم تحلیف انجامیده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *