مردم باید نام این وضعیت اسفناک را چه بگذارند؟ مردم باید نام این وضعیت اسفناک را چه بگذارند؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مردم باید نام این وضعیت اسفناک را چه بگذارند؟

مردم باید نام این وضعیت اسفناک را چه بگذارند؟

اصلاحات نیوز: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به وضعیت معیشتی مردم طی ماه‌های گذشته و برئوز معضل گرانی برنج در روزهای اخیر گلایه کرد.

مردم باید نام این وضعیت اسفناک را چه بگذارند؟

حجت الاسلام فاضل میبدی:

* در جامعه ما دولتمردان در هر برهه‌ای از تاریخ که بر ســـرکار بوده‌اند از واقعیت‌های جامعه فاصله داشته‌اند. شرایط به شکلی است که آنچه در جامعه می‌گذرد از چشم مسئولان ما پنهان بوده است. این وضعیت تنها در این دولت وجود ندارد، بلکه در همه دولت‌ها وجود داشته است.

* در چنین شرایطی هر رئیس‌جمهور و یا وزیری که روی کار می‌آید به دلیل اینکه از واقعیت‌های جامعه اطلاع ندارد تلاش می‌کند با دادن وعده برای خود بـرگ برنده ایجاد کند. به‌صورت طبیعی نیز هنگامی‌که چـنین مدیری کار خود را آغاز کرد نمی‌تواند به وعده‌های خود عمل کند و درنتیجه وعده‌ها محقق نمی‌شود.

* این خلف وعده‌ها در همه دولت‌ها و ازجمله در دولت جدید وجود داشته است. در سال گذشته ما با مشکل تـــورم و گرانی ارز و چالش‌های موجود در بازار سرمایه و بورس مواجه بودیم. به‌همین دلیل آقای رئیسی هنگامی‌که در رقابت‌های انتخابات شرکت کردند، وعده دادند که این مشکلات را حل خواهند کرد. با این‌ وجود پس ‌از اینکه دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد هیچ‌کدام از این مشکلات حل نشد، بلکه مشکلات روند صعودی نیز پیدا کرده است. وضعیت قیمت‌ها در بازار بسیار پر نوسان است.

* اگر بخواهیم ردپای روسیه را در ایران جست‌وجو کنیم چیزی به‌جز استبداد و آدم کشی نبوده است. اوج این وضعیت را می‌توان در دوران استبداد صغیر و به توپ بسته شدن مجلس توسط روس‌ها مشاهده کرد. من معتقدم خیانتی‌ که روس‌ها در مشروطه به ایرانیان کردند بسیار بیشتر از خیانتی ‌است که آمریکا در کودتای۲۸ مرداد به ایرانیان کرده است.

حتما بخوانید:  شوخی ظریف با خبرنگاران: به خدا کرونا ندارم

* اینکه طی چند ماه قیمت برنج از چهل هزار تومان به هشتاد هزار تومان رسیده چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ مردم باید نام این وضعیت را چه بگذارند؟ چرا باید میزان تورم در ظرف چند ماه صد درصد افزایش داشته باشد؟ در چنین شرایطی مجلس قانونی را تصویب می‌کند که خانواده‌ها فرزندان بیشتری داشته باشند تا جمعیت رشد کند.

* ما باید یک‌بار برای همیشه مشکل خود را با جهان حل کنیم. در شرایط کنونی ۲۰۰ کشور در کره زمین حضور دارند که همه کشورها تلاش می‌کنند باهم ارتباط داشته باشند و مشکلات خود را از طریق مذاکره حل کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *