مستندِ ساخت BBC فارسی، شهر را بهم ریخت مستندِ ساخت BBC فارسی، شهر را بهم ریخت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مستندِ ساخت BBC فارسی، شهر را بهم ریخت

مستندِ ساخت BBC فارسی، شهر را بهم ریخت

حسین باستانی تحلیلگر سیاسی که در شبکه هایی مثل رادیو فردا و بی بی سی فعالیت دارد و روزگاری دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران بود، مستندی برای بی بی سی ساخته که در آن به ریشه های فقهی برخی رفتارها پرداخته، مستندی که به زعم کارشناسان مستقل و بی طرف نیست، حالا برخی رسانه های اصولگرا واکنش تندی نسبت به ماجرا نشان داده اند.

خبرگزاری فارس در نقد این مستند نوشت: بعد از کلی جارو جنجال تبلیغاتی، مستند بی بی سی باعنوان «بهتان برای حفظ نظام» پخش شد. آقای حسین باستانی در این مستند تلاش کرده است نشان دهد جمهوری اسلامی برای برخورد با مخالفان خود، یک مبنای دینی دارد و آن هم بهتان به مخالفین است.

مستند بی‌بی‌سی، جواز بهتان را به دو جمله معروف حضرت امام استناد داده است که البته هیچ ربطی به هم ندارند. در جمله اول حضرت امام می‌گویند در مواردی برای نجات جان انسان، دروغ و شرب خمر و غیره مجاز است.

مستندساز از این جمله چنین برداشت کرده است که برای امام، هدف وسیله را توجیه می‌کند، حال آنکه نمی‌داند اینجا دروغ گفتن خودش حجت عقلی و شرعی دارد و توجیه نیست. این جمله حضرت امام نشان دادن حرمت و اهمیت جان انسان است که فوق هر حکمی است. هر انسان عاقلی هم وجدانا، منطق آن را متوجه می‌شود. مثل اینکه خوردن گوشت مردار وقتی انسان در بیابان در حال جان دادن است جواز دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  سعادتمند: استراماچونی می‌تواند گزینه ما باشد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *