مسکو: اولین واکسن ضدکرونا آماده شده است مسکو: اولین واکسن ضدکرونا آماده شده است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مسکو: اولین واکسن ضدکرونا آماده شده است

مسکو: اولین واکسن ضدکرونا آماده شده است

خبرگزاری فارس: «توسلان تسالیکوف» معاون اول وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از آماده شدن اولین واکسن ضدکروناویروس توسط دانشمندان و کارشناسان نظامی روس خبر داد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، این مقام دفاعی روسیه در مصاحبه با روزنامه «آرگیومنتی آی فکتی» تصریح کرد که متخصصان نظامی و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» نخستین واکسن مقابله با ویروس کرونا را ساخته‌اند و این واکسن هم‌اکنون آماده شده است.

مسکو: اولین واکسن ضدکرونا آماده شده است

وی در این خصوص توضیح داد: «کارشناسان و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی، ارزیابی‌های نهایی در خصوص نتایج تست را انجام داده‌اند و تا همین لحظه انتشار این خبر، در تمامی داوطلبان بدون استثناء در مقابل کروناویروس مصونیت ایجاد شده است و حالت طبیعی دارند بنابراین اولین واکسن داخلی مقابله با ویروس کرونا آماده است».

بسیاری از دانشمندان و متخصصان بهداشت و درمان در سراسر جهان برای ساخت واکسن مقابله با ویروس کرونا در حال تلاش هستند و پیش از این نیز محققان دانشگاه «آکسفورد» در میان ۲۰۰ تیم جهانی که بر روی ساخت واکسن کرونا کار می‌کنند، نتایج امیدوارکننده‌ای را در خصوص ساخت واکسن کرونا در هفته‌نامه «لنست» منتشر کرد.

«سومیه سوامیناتان» پژوهشگر ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که عرضه انبوه واکسن ضدکرونا در سطح جهان در اواسط سال آینده میلادی (۲۰۲۱) امکانپذیر خواهد بود.

بنا به گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله» آلمان، وی در این خصوص توضیح داد:‌«در حال حاضر بیش از ۲۰ واکسن برای مقابله با ویروس جدید کرونا مورد پژوهش و آزمایش قرار دارند و به همین خاطر نیز ما خوشبین هستیم که شماری از آن‌ها مقابل این ویروس عمل کنند».

حتما بخوانید:  کم‌سوادیِ بهاره رهنما و سروش صحت سوژه شد

دانشمندان جهان در حالی برای ساخت واکسنی برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند که دانشگاه «جانز هاپکینز»، امروز (سه شنبه) گزارش کرد که دستکم ۱۴ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۳۳۰ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۶۰۹ هزار و ۹۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با سه میلیون و ۸۳۰ هزار و ۴۵ مورد ابتلا و ۱۴۰ هزار و ۹۰۶ مورد فوتی در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناو قربانیان این ویروس در جهان قرار دارد و برزیل با دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۴۶ مورد ابتلا و ۸۰ هزار و ۱۲۰ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۳۸ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۸۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *