مطهری: مردم در برابر شرایط تحریم مقاومت کنند مطهری: مردم در برابر شرایط تحریم مقاومت کنند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مطهری: مردم در برابر شرایط تحریم مقاومت کنند

مطهری: مردم در برابر شرایط تحریم مقاومت کنند

روزنامه ایران: علی مطهری؛ نایب رئیس مجلس  اطمینان می‌دهد که مسئولان مشغول تلاش هستند و اگر مردم بتوانند چند ماهی در برابر شرایط مقاومت کنند آن وقت است که با شرایط متفاوت‌تر و بهتری مواجه خواهند شد.

مطهری: مردم در برابر شرایط تحریم مقاومت کنند

سه محور مهم سخنان علی مطهری را بخوانید:

در جریان مشکلات اخیر کشور که شاهد برخی اعتراض‌های مردم در برخی شهرها هم هستیم، از یک سو می‌شود مطالبات منطقی از سوی مردم را دید و از سوی دیگر شاهد سوار شدن گروه‌های برانداز بر موج این اتفاقات هستیم. تحلیل شما از این مشکلات و اعتراضات چیست؟

آنطور که من برخی ویدئوهای اعتراضات را دیدم، بخشی از این ها عکس‌العمل طبیعی مردم در قبال مشکلات است و بخش دیگر با توجه به شعارهایی که داده می‌شود ناشی از برنامه‌ریزی مخالفان انقلاب اسلامی در داخل و خارج است. مردم باید مواظب باشند که ابزار دست ترامپ واقع نشوند.

نقشه آقای ترامپ این است که با فشارهای بانکی و مالی، مردم ایران را علیه نظام بشوراند تا ایران با ذلت و از موضع ضعف پای میز مذاکره برود. طبیعی است که این نوع مذاکره به ضرر کشور و انقلاب اسلامی است.

البته ممکن است مقامات عالی کشور در شرایط دیگری که حافظ عزت ملی ما باشد تصمیم به مذاکره با امریکا با حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی بگیرند. ولی امروز وقت مذاکره نیست. امروز باید بیش از هر چیز به فکر مقاومت باشیم.

اگر مردم و حکومت چند ماه مقاومت کنند و امریکا بداند که تحریم‌هایش تأثیر چندانی بر مردم نگذاشته است، قطعاً تغییر روش خواهد داد. به‌هر حال مردم نباید در دام ترامپ و وزارت خزانه‌داری امریکا گرفتار شوند و اگر اعتراضی دارند باید با آرامش حرف خود را مطرح کنند و احیاناً شعار بدهند.

حتما بخوانید:  لاله‌زار: چاقی، فیلمی درباره تشویق به خیانت؟!

اما باید با کسانی که می‌خواهند این اعتراضات را به آشوب و تخریب اموال عمومی بکشند مقابله کنند و بی‌تفاوت نباشند. نیروهای انتظامی و امنیتی هم باید با افرادی که صرفاً اعتراض دارند و شعار می‌دهند با رأفت برخورد کنند و اما با کسانی که به تخریب و آسیب به اموال عمومی می‌پردازند با شدت عمل رفتار کنند.

توصیه کردید که مردم چند ماهی صبر یا مقاومت کنند فکر می‌کنید این مقاومت در نهایت منجر به اقدامات مثبتی از سوی نهادها و مسئولان هم خواهد شد؟

بله، قبول دارم که مردم ما سال‌ها تحمل کردند و البته نتیجه صبر آنها داشت به جایی هم می‌رسید. بالاخره ما قدم‌هایی به پیش گذاشتیم. اگر تمام حکومت به‌صورت متحد از اجرای برجام حمایت می‌کرد ما الان وضع بهتری داشتیم.

اما متأسفانه بخشی از حکومت تصمیم به اجرا نشدن برجام گرفته بود و عملاً هم به هدف خود رسیدند. در واقع آقای ترامپ از همین شرایط استفاده کرد و از برجام خارج شد.

اگر شرایط برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی و امریکایی فراهم بود و آنها می‌توانستند در ایران کار کنند، آقای ترامپ براحتی نمی‌توانست از برجام خارج شود. بخشی از این مشکلات ناشی از عدم اتحاد ماست، ناشی از جنگ قدرتی است که متأسفانه بین سیاسیون وجود دارد و لذا باید اینها را هم اصلاح کنیم.

اگر درست عمل کنیم مقاومت مردم قطعاً نتیجه می‌دهد. علاوه بر اینکه وظیفه امروز ما مقاومت است و ان شاءالله وضع بهتر می‌شود. فرضاً شرایطی پیش بیاید که بهتر نشود ما به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *