ملکه انگلیس با پیشنهاد تعلیق پارلمان موافقت کرد ملکه انگلیس با پیشنهاد تعلیق پارلمان موافقت کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ملکه انگلیس با پیشنهاد تعلیق پارلمان موافقت کرد

ملکه انگلیس با پیشنهاد تعلیق پارلمان موافقت کرد

خبرگزاری فارس: ملکه انگلیس امروز چهارشنبه درخواست نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای تعلیق پارلمان این کشور را تأیید کرد.

جانسون پیش از این به عنوان رئیس دولت از ملکه انگلیس خواسته بود جلسات پارلمان را تا ۱۴ اکتبر معلق کند.

ملکه انگلیس درخواست تعلیق پارلمان را تأیید کرد

این اقدام، راه را برای خروج بدون توافق از برگزیت باز خواهد گذاشت چرا که در این صورت نمایندگان پارلمان انگلیس زمان کافی برای تصویب هرگونه مصوبه، که دولت را از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بازمی‌دارد، نخواهند داشت.

روزنامه آبزرور اخیرا گزارش داد، نخست‌وزیر انگلیس، از «جئوفری کاکس» وزیر دادگستری این کشور پرسیده است که آیا می‌تواند پارلمان را از ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) به‌مدت ۵ هفته تعطیل کند تا نگذارد قانون‌گذاران مانع از اجرای برگزیت بدون توافق شوند؟

براساس این گزارش، قصد جانسون این است که با تعلیق فعالیت پارلمان مانع از اقدام نمایندگان علیه اجرای برگزیت بدون توافق شود.

جانسون از دوره کمپین انتخابات نخست‌وزیری اعلام کرده بود دولتی که تشکیل دهد، بریتانیا را با توافق یا بدون توافق با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

روز شنبه حزب کارگر انگلیس و نمایندگان خواهان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا نیز شنبه گذشته در واکنش به احتمال تعطیلی پارلمان گفتند، چنین اقدامی مقابله با دموکراسی و بی‌مسئولیتی کامل است و این کشور را به کام فاجعه برگزیت بدون توافق خواهد کشاند.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

حتما بخوانید:  هشدار عجیب درباره آینده قیمت مرغ و گوشت

بوریس جانسون وعده داده است که روز ۳۱ اکتبر، مهلت برگزیت، لندن با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *