ممانعت دادستانی ازدواج دختر ۹ ساله مشهدی ممانعت دادستانی ازدواج دختر ۹ ساله مشهدی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ممانعت دادستانی ازدواج دختر ۹ ساله مشهدی

ممانعت دادستانی ازدواج دختر ۹ ساله مشهدی

خبرگزاری تسنیم: معاون دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی آخرین وضعیت دختر ۹ ساله مشهدی که با ورود دادستانی از ازدواج وی جلوگیری شده را تشریح کرد.

نیره عابدین‌زاده در مورد آخرین وضعیت دختر ۹ ساله مشهدی اظهار داشت: مسئله‌ای که خیلی خاص است این است که دختر کم سن و سالی با فردی که تفاوت سنی زیادی دارد قرار بوده ازدواج کند و ورود به موقعی از سوی دادستانی صورت گرفته است و الحمدلله ورود به گونه‌ای بود که ازدواج منتفی شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی گفت: در واقع می‌توان عنوان کرد که آن دختر از یک واقعه حقوقی و شرعی که می‌توانست به وی آسیب بزند پیشگیری شده و اگر آن شب ورود نمی‌کردیم قضیه سخت می‌شد و برای بحث طلاق باید تشریفاتی طی می‌شد.

عابدین زاده بیان کرد: برخی خیلی کنکاش دارند که در مورد دختر و خانواده وی بدانند؛ تاکنون اطلاع رسانی خوبی میان اورژانس اجتماعی و دادستانی شکل گرفته و نکته دیگر اینکه یک کودک نجات یافت اما کنکاش در زندگی شخصی آن کودک آسیب ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با حفظ حرمت دختر زمینه‌ای با هماهنگی بهزیستی فراهم شود تا این دختر به خانواده بازگردد و هرگونه کنکاش غیرضروری سبب می‌شود این دختر به فضای جامعه بازنگردد. ورود به موقع و نجات در این قضیه صورت گرفته و شاید رسانه‌ای شدن بیشتر سبب شود این مسئله آسیب‌زا شود و باید حریم خصوصی رعایت شود؛ با کنکاش زیاد در حریم خصوصی مخالف هستیم.

عابدین زاده تاکید کرد: بنده مدافع و حامی این کودک هستم و نباید اجازه داد کنکاش زیادی در این حوزه صورت بگیرد؛ در همین چند روز مواجه با این مسئله بوده‌ایم و مردم نیز نسبت به این مسئله حساس شده و همین امر در حوزه پیشگیری مهم است.

حتما بخوانید:  تلاش زن خوزستانی برای مقابله با خشکسالی

وی بیان کرد: این دختر ۹ ساله روز گذشته پیش بنده بود و با یکدیگر کلی صحبت کردیم و وضعیت وی خوب است؛ دید این دختر نسبت به ازدواج کاملا با دید یک بزرگسال متفاوت است و شاید نداند آقایی که در کنارش قرار گرفته چه نسبت حقوقی با وی دارد و شاید نگاهش این بوده این مهم یک شادی لحظه‌ای است و اینجاست که باید در کنارش باشیم.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مطمئن شویم می‌توانیم این کودک را تحویل سرپرستی دهیم که امنیت جانی و روانی کودک را تامین را کند از وی نگهداری می‌کنیم و عجله‌ای برای این مسئله نداریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *