موج ساختگی کمبود کالا در فروشگاه‌ها موج ساختگی کمبود کالا در فروشگاه‌ها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / موج ساختگی کمبود کالا در فروشگاه‌ها

موج ساختگی کمبود کالا در فروشگاه‌ها

گرانی و افزایش تورم در ماه های گذشته موجب نگرانی شهروندان شده و گزارش ها حاکی از خرید بیش از مصرف شهروندان و مردم شده است به طوری که مصرف کنندگان واقعی هم با مشکلات جدی برای تامین نیازهای خود مواجه شدند.

قفسه های خالی سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای به نگرانی مردم دامن زده است؛ برخی از مردم تصور می کنند فروشندگان محصولات خود را برای سود بیشتر عرضه نمی کنند. از سویی فروشندگان وشرکت های زنجیره ای بر اساس آمار تاکید دارند که روزانه چندین تن کالای اساسی به فروشگاه ها تزریق می شود.

موج ساختگی کمبود کالا در فروشگاه‌ها

یکی از فروشندگان فروشگاه های زنجیره ای از ابعاد جدیدی از احتکار کالا پرده برداشته است. این فروشنده می گوید: به دلیل تقاضای بالا، هر روز مشغول بارگیری و تزریق محصولات به فروشگاه هستیم اما برخی از محصولات که بر اساس نرخ دولتی عرضه می شود، به دست مردم نمی رسند چرا که فروشنده های این فروشگاه ها پیش دستی می کنند و کالاهای اساسی را خریداری می کنند.

به نظر می رسد نبود نظارت دقیق توسط فروشگاه های زنجیره ای بر فروش محصولات یکی از عوامل کمبود کالا در بازار است که موجب ترس مردم از فرا رسیدن قحطی شده است.

سید مهدی حجتی گفت وگویی درباره سابقه وضع قانون در خصوص احتکار و مجازات های پیش بینی شده برای محتکران اظهار داشت: اگر احتکار ارزاق و مایحتاج عمومی به قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران یا به قصد مقابله با آن یا با علم به ‌مؤثر بودن اقدام در مقابله با نظام مزبور چنانچه در حد فساد فی‌الارض باشد.

حتما بخوانید:  توافق سران خارجی درباره بازگشت ایران به برجام

مرتکب به اعدام و در غیر این صورت به حبس از پنج تا ۲۰ سال ‌محکوم می‌شود و در هر دو صورت دادگاه به عنوان کیفر مالی، حکم به ضبط همه اموالی که از طریق احتکار به دست آمده باشد، خواهد داد.

حجتی اضافه کرد: ‌دادگاه می‌تواند علاوه بر جریمه مالی و حبس، مرتکب را به ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی نیز محکوم کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *