مورد عجیب بی‌حجابی مسافرانِ هواپیمای گاندو مورد عجیب بی‌حجابی مسافرانِ هواپیمای گاندو | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مورد عجیب بی‌حجابی مسافرانِ هواپیمای گاندو

مورد عجیب بی‌حجابی مسافرانِ هواپیمای گاندو

خبرآنلاین: درحالی که در همه سال‌های پس از انقلاب، سیمای ایران سخت‌ترین مواضع را درباره حجاب داشته، حالا سریالی تلویزیونی به تهیه‌کنندگی موسسه شهید آوینی نشان داد خط قرمزها درباره حجاب در این رسانه قابل جابجایی است.

سنت‌شکنی در تصویرسازی حجاب در «گاندو»

پخش سریال «گاندو» از شبکه سه به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی موسسه آوینی به مدیریت احسان محمدحسنی از چهارشنبه‌شب (۱۵ خرداد) آغاز شده است؛ سریالی که موضوع داغ مفاسد اقتصادی را دستمایه قرار داده و در اولین قسمت کنایه‌ای هم به موضوع ژن خوب زده است.

سنت‌شکنی در تصویرسازی حجاب در «گاندو»

در یکی از پربازدیدترین و سیاسی‌ترین سکانس‌های قسمت اول این سریال که عملیات به زمین نشاندن هواپیمای مسافربری توسط نیروهای امنیتی کشورمان را به تصویر کشیده است و به نظر می‌رسد کاملا برگرفته از قصه دستگیری عبالمالک ریگی، تروریست سرشناس تکفیری باشد، نکته جالبی داشت.

سنت‌شکنی در تصویرسازی حجاب در «گاندو»

اینکه در زمان ورود دوربین به داخل هواپیما، تعداد زیادی از خانم‌های مسافر روسری به سر نداشتند که با ورود نیروهای امنیتی، روسری به سر می‌کردند.

شاید بتوان گفت این یک تحول در به نمایش درآوردن تصاویر زنان کم حجاب یا بی‌حجاب ایرانی است که تا قبل از این مانندش در صدا و سیما اتفاق نیفتاده بود.

چه بسیار سریال‌هایی که به شکل عادت حتی تصاویر بسته داخل خانه‌های زن و شوهری هم با حجاب کامل تصویر شده بودند و حتی قبل از این معاونت سیما از این گفته بود که بر خلاف سریال‌های شبکه نمایش خانگی یا فیلم‌های سینمایی اعتقادی به استفاده از هنرپیشه خارجی یا کلاه گیس در سریال‌های تلویزیونی نداشته است.

این سکانس احتمالا نیاز به توضیحات عوامل سازنده در روزهای آتی پیدا می‌کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  توضیح محیط‌زیست درباره وقف دماوند

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *