موضع تند پرسپولیس در قبال رای کمیته استیناف موضع تند پرسپولیس در قبال رای کمیته استیناف | آوتاف
خانه / اخبار داغ / موضع تند پرسپولیس در قبال رای کمیته استیناف

موضع تند پرسپولیس در قبال رای کمیته استیناف

برترین‌ها: باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران در تایید رای کمیته انضباطی برای بازیکن گابنی گل گهر و نتیجه دیدارهای گل گهر با سپاهان، استقلال و پیکان واکنش نشان داد و آن را قابل پیش‌بینی توصیف کرد.

در همین رابطه بخوانید: 

رای پرونده جنجالی گل‌گهر صادر شد

واکنش باشگاه پرسپولیس به رای کمیته استیناف

به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، در این اطلاعیه آمده است:

آن گونه که پیش از این نیز به استناد مقررات موجود اعلام کردیم برخلاف آن چه در این مدت سعی در القای آن به افکار عمومی فوتبال و رسانه‌ها وجود داشت، ماجرای پرونده بازیکن گابنی با توجه به تاثیر آن بر دیگر تیم‌ها، موضوعی نبود که پرسپولیس و دیگر باشگاه‌ها اجازه ورود و بحث به آن را نداشته باشند و اکنون نیز چنین است.رای تایید شد و با فضایی که بر فوتبال ایران حاکم است، انتظاری غیر از این نمی‌رفت. انتظار نداشتیم به مباحث قانونی که بعضی کارشناسان هم مطرح کردند نیز توجه خاصی شود. پرسپولیس ۵ دوره پیاپی قهرمان لیگ‌برتر شده است و این مساله فشارهای زیادی را به بخش های بسیاری از فوتبال و خارج از فوتبال وارد می‌سازد. احساسات هواداران پرسپولیس از مشاهده آن‌چه می‌بینند و تناقض‌های بسیار در آن به ویژه با تصمیم‌های متفاوت در موارد مشابه، قابل درک است. به باشگاهی اجازه استفاده از بازیکنی داده و اسنادش تایید می‌شود اما در ادامه ناگهان بازی‌های خاص که به پایان می‌رسد ورق برمی‌گردد و هیچ کس، نه آن چه اتفاق افتاده است و نه خسارت وارده به باشگاه‌هایی که بی هیچ تقصیری تنبیه و متضرر شده‌اند را گردن نمی‌گیرد. باشگاه‌های متعددی از این ماجرا متضرر شده‌اند و پرسپولیس در میان آن‌ها قرار دارد. در این میان، قیاس بچه‌گانه‌ای است بین احکامی که به دلیل تمرّد و فرار تیم‌ها از حضور در زمین مسابقه صادر می‌شود و در تمام دنیا یکسان است، با آن چه که در پرونده باشگاه گل‌گهر شاهدش بوده‌ایم و با کلی تحلیل و تفسیر به این نقطه رسید.

حتما بخوانید:  پیروزی والیبال ایران با ذخیره‌هایش مقابل بلغارستان

در این میان برای این باشگاه و هواداران فوتبال سوالاتی وجود دارد که به آن ها پاسخ قانع کننده‌ای داده نمی‌شود. مثلا این که اگر این حکم عین عدالت و قانون است، پس چرا در ادوار گذشته لیگ باشگاه‌هایی که به رغم محرومیت بین‌المللی قطعی، از بازیکن غیر مجاز استفاده نمودند مستوجب چنین حکمی نشدند! همگان هم در جریان این موضوع هستند ولی به یکباره همه چیز تغییر کرده است. همین موارد است که هر ناظر بی‌طرفی را به نتایج روشنی می‌رساند و حالا دو باشگاهی که قبل از این ها به دلیل عدم حضور در زمین، قانونی بازنده شدند یا امتیاز از دست داده بودند، این گونه برنده می‌شوند و امتیاز می‌گیرند و جدول رقابت‌ها و کورس قهرمانی آن‌ها دستخوش اتفاقاتی می‌شود که در زمین فوتبال رقم نخورد.

سوال دیگر این است که باشگاه پرسپولیس که در این ماجرا نقشی نداشت چرا باید متضرر شود؟ مسوول جبران خسارتی که شاید قابل محاسبه نباشد کیست؟ مساله بین باشگاه‌های دیگر بود پس چرا ما باید تاوان بدهیم؟ به خاطر این که پنج دوره پیاپی قهرمان شدیم و با تمام مصائبی که برای ما رقم می‌خورد ناپرهیزانه به دنبال قهرمانی دیگری هستیم؟

حرف و سخن بسیار است ولی هواداران حتما به خوبی درک می‌کنند که دست پرسپولیس زیر ساطور است. خود را بیش از این خسته نکنیم شاید بهتر باشد. پس روی سخن را به سمت هواداران می‌چرخانیم. شما هواداران خوب می‌دانید چه اتفاقاتی جریان دارد. حالا باید تصمیم بگیرید با چه انرژی و توانی از تیم محبوب‌تان و بازیکنان و مربیان آن پشتیبانی کنید و به آن ها برای پیروزی در این رقابت‌ها انگیزه و انرژی بدهید. بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم خیلی خوب می‌دانند که عده‌ای ناکامی آن‌ها را می‌خواهند، پس باید با قدرت برگردیم حتی اگر از آسمان سنگ ببارد.

حتما بخوانید:  هیات مدیره استقلال، شفر را احضار کرد

مسأله دیگر اینکه نهادهای رسمی و مسوول که این خسارت را به پرسپولیس زدند به چه جایی پاسخ می‌دهند. نهادهای ذیربط که صاحب نقش بودند و اشتباه‌شان این شرایط را ایجاد کرد کجای این احکام مواخذه و مسوول جبران خسارت شدند. تکلیف ایمیل ‌های جعلی که پلیس فتا شناسایی کرد و منشاء آن چه شد؟ طرح ریزی توطئه با کدام مستند رد شد؟ هواداران پرسپولیس منتظر پاسخ این سوالات هستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *