نامه برخی نمایندگان در مورد استیضاح بطحایی نامه برخی نمایندگان در مورد استیضاح بطحایی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نامه برخی نمایندگان در مورد استیضاح بطحایی

نامه برخی نمایندگان در مورد استیضاح بطحایی

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از نمایندگان در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس خواهان از دستور کار خارج شدن استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش شدند.

«حسین مقصودی» افزود: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط فعلی کشور و به دلیل شروع سال تحصیلی ۹۸- ۱۳۹۷ به صلاح نیست و ما تاکید داریم که باید از دستور کار مجلس خارج شود.

وی تاکید کرد: بنده و شماری از نمایندگان امروز در نامه ای به رییس مجلس درخواست کردیم جلسه استیضاح بطحایی برگزار نشود و به احتمال زیاد این استیضاح منتفی است.

تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش نهم مردادماه با ۲۸ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد که هیات رییسه نیز آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داد.

علل کاهش اعتبارات آموزش و پرورش، کاهش اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس، تضعیف دانشگاه فرهنگیان با گرفتن نیروهای خدماتی، جعل مطالب در کتب درسی، ورود زودهنگام دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخاباتی، عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در روز رأی‌ اعتماد، بی ‌توجهی به زبان محلی، عدم پذیرش مسئولیت در مورد حوادث برخی مدارس، سوء مدیریت در برخی مدارس از محورهای این استیضاح است.

این تقاضای استیضاح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور بطحایی مورد بررسی قرار گرفت اما درخواست کنندگان استیضاح از پاسخ های وزیر قانع نشدند و این کمیسیون نیز مطابق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس این تقاضا را با ۲۰ امضا تقدیم هیات رییسه کرد که در جلسه علنی هفتم شهریور ۹۷ اعلام وصول شد.

حتما بخوانید:  همه‌ی ایران منتظر بچه‌دار شدن این زوج هستند

براساس اعلام قبلی هیات رییسه مجلس جلسه استیضاح روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه برگزار می شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *