نتانیاهو بار دیگر نخست‌وزیر اسرائیل می‌شود؟ نتانیاهو بار دیگر نخست‌وزیر اسرائیل می‌شود؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نتانیاهو بار دیگر نخست‌وزیر اسرائیل می‌شود؟

نتانیاهو بار دیگر نخست‌وزیر اسرائیل می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: منابع صهیونیست گزارش دادند بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود به ۵۵ توصیه برای تشکیل دولت جدید دست یافته در حالی که تعداد توصیه‌ها برای اینکه بنی گانتس رئیس فهرست کاحول لاوان (آبی سفید) دولت جدید را تشکیل دهد، ۵۴ توصیه بوده است.

حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، به سوی راستگرایی، شاس و یهودت هتوراه به ریوولین رئیس رژیم صهیونیستی توصیه کرده اند تا بار دیگر نتانیاهو را مامور تشکیل دولت جدید این رژیم کند در مقابل، برخی اعضای فهرست مشترک عربی، اردوگاه دموکراتیک، ائتلاف کار-جشر توصیه کرده‌اند بنی گانتس مامور تشکیل دولت جدید شود، این در حالی است که تجمع دموکراتیک از ارائه توصیه به نفع گانتس خودداری کرده است.

قرار است رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی تصمیم نهایی خود را درباره نامزد تشکیل دولت جدید رژیم روز چهارشنبه سوم مهر ماه اتخاذ کند.

این در حالی است که فهرست مشترک عربی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ اعلام کرد از نامزدی بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید برای تصدی نخست‌وزیری آتی اسرائیل حمایت می‌کند.

رئیس فهرست مشترک گفت: ما گانتس را برای پایان دادن به دوران نتانیاهو و سقوط کسانی که علیه ما دست به تحریک می‌زنند، نامزد کردیم.

احمد الطیبی رئیس فراکسیون فهرست مشترک عربی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸، نامه رسمی برای رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی فرستاده و در آن توضیح داده است که توصیه فهرست مشترک عربی، نامزدی بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان (آبی سفید) است، که البته این توصیه شامل سه نماینده از مجموعه ۱۳ نماینده این فهرست نمی‌شود.

به گفته وی، فقط ۱۰ نماینده احزاب، از نامزدی گانتس برای تصدی نخست وزیری حمایت می‌کنند و سه نمایندگان التجمع الوطنی در فهرست مشترک عربی با نامزدی گانتس موافقت نکرده اند.

حتما بخوانید:  گربه‌ی اسکیمو که با قلاب ماهیگیری می‌کند

«مطانس شحاده» از نمایندگان التجمع الوطنی از رئیس فهرست مشترک عربی خواسته‌اند کتبا به رئیس رژیم اسرائیل ابلاغ کند که نمایندگان التجمع الوطنی با توصیه ارائه شده از سوی رئیس فهرست مشترک به ریولین مبنی بر نامزدی گانتس موافق نیستند.

پایان رایزنی‌های ریولین؛ نشست شامگاهی با نتانیاهو و گانتس

ظهر امروز دوشنبه رایزنی‌های رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی درباره تشکیل دولت جدید پایان یافت که بر اساس آن بنیامین نتانیاهو به ۵۵ توصیه برای تصدی مجدد نخست وزیری در برابر ۵۴ توصیه برای بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید دست یافته است.

قرار است امشب، دیداری میان رئیس رژیم صهیونیستی و نتانیاهو و گانتس برگزار شود.

بر اساس گزارش کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارزیابی منابع بلندپایه نشان می‌دهد که ریولین پس از نشست سه جانبه که گانتس هم در آن شرکت می‌کند، نتانیاهو را مامور تشکیل دولت آتی کند.

بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو پس از پایان رایزنی‌ها گفته است تنها راه برای تشکیل دولت، گفتگو برای تشکیل دولت وحدت است.

تحلیلگران و روزنامه‌نگاران صهیونیست، قدرت وی برای تشکیل دولت طی مهلت ۲۸ روزه را که ریولین به او می‌دهد، کم اهمیت نشان می‌دهند، هنگامی که این مهلت به پایان برسد، ریولین می‌تواند چهارده روز دیگر زمان تشکیل دولت را تمدید کند و همچنین حق دارد رایزنی‌های دیگری را برای مامور کردن شخص دیگری برای تشکیل دولت انجام دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *