نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا

نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا

خبرگزاری فارس: انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا از ایالت‌های شرقی آمریکا آغاز شد. ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا نخستین ایالت‌هایی بودند که صندوق رأی در آنها بازگشایی شد.

قرار است در این انتخابات سرنوشت همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا مشخص شوند.

آغاز اعلام نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

طبق تقریبا همه نظرسنجی‌های قبل از آغاز انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، دموکرات‌ها از فرصت مناسبی برای تسلط بر مجلس نمایندگان برخوردار هستند و شانس جمهوری‌خواهان برای حفظ اکثریت سنای این کشور بیشتر است.

حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا باید حداقل ۲۱۸ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی این مجلس را از آن خود کنند.

۰۷:۰۳- شمار اعضای جمهوری‌خواه مجلس سنا به ۵۰ نفر رسید و این حزب اکنون برای به دست آوردن کنترل این مجلس تنها به یک عضو دیگر نیاز دارد. تا کنون ۳۹ نماینده دموکرات هم به سنا راه یافته‌اند.

۰۶:۵۸- نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در رقابت بر سر مجلس نمایندگان فاصله موجود در آمار قبلی را کماکان حفظ کردند. در حال حاضر ۱۲۲ نماینده جمهوری‌خواه و ۱۰۶ نمانده دموکرات مجوز ورود به مجلس نمایندگان را کسب کرده‌اند. دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تا کنون ۱۲ نماینده مستقر جمهوری‌خواه را شکست داده‌اند.

۰۶:۴۳- دو عضو جمهوری‌خواه دیگر در مجلس سنا توانستند صندلی‌هایشان را حفظ کنند. به این ترتیب، از میان ۳۵ جایگاه که بر سر آن رأی‌گیری انجام شده، نتیجه ۲۲ مورد مشخص شده و ۱۳ مورد دیگر بعد از شمارش آرا مشخص خواهند شد. این آمار، شمار نمایندگان جمهوری‌‌خواه در مجلس سنا را به ۴۹ و شمار دموکرات‌ها را به ۳۸ می‌رساند. تا این لحظه، در رقابت برای ورود به سنا، دو نماینده جمهوری‌خواه توانسته‌اند دموکرات‌های مستقر را از گردونه رقابت حذف کنند و وارد سنا شوند.

حتما بخوانید:  سوریه؛ اتحاد روسیه و اسرائیل، توافق آمریکا و ترکیه

۰۶:۴۰-تا این لحظه سرنوشت ۲۰۰ عضو مجلس نمایندگان مشخص شده که سهم نمایندگان جمهوری‌خواه ۱۰۸ نماینده و نمایندگان دموکرات ۹۲ نماینده است. شمارش آرا برای تعیین تکلیف ۲۳۵ صندلی دیگر در جریان است.

۰۶:۳۳– یک نماینده جمهوری‌خواه دیگر در مجلس سنا در سمتش ابقا شد تا شمار نمایندگان جمهوری‌خواه در این مجلس به ۴۷ جمهوری‌خواه و ۳۸ دموکرات برسد. شمارش آرا برای مشخص کردن سرنوشت ۱۵ کرسی دیگر ادامه دارد.

۰۶:۲۸– تازه‌ترین آمار به دست آمده از رقابت برای ورود به مجلس نمایندگان حاکی است دموکرات‌ها ۸۵ کرسی و جمهوری‌خواهان ۹۷ کرسی را در اختیار دارند. با این آمار نتیجه ۱۸۲ صندلی این مجلس مشخص شده و نتیجه ۲۵۳ صندلی دیگر مشخص خواهد شد.

۰۶:۱۷– آمار تازه‌ای از مجلس سنای آمریکا اعلام شده و چهار نماینده دموکرات دیگر توانستند صندلی‌هایشان در این مجلس را حفظ کنند. با آمارهای جدید، مجلس سنا ۳۸ عضو دموکرات و ۴۶ عضو جمهوری‌خواه دارد و نتیجه ۱۶ کرسی دیگر بایستی مشخص شوند.

۰۶:۰۹– تا این لحظه ۸۲ کرسی مجلس نمایندگان در اختیار جمهوری‌خواهان و ۷۵ کرسی در اختیار دموکرات‌ها است.

۰۵:۵۵– در رقابت بر سر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا تا این لحظه نتیجه ۱۳۵ کرسی مشخص شده. ۶۸ کرسی از آن جمهوری‌خواهان و ۶۷ کرسی از آن دموکرات‌ها است.

۰۵:۳۸– در رقابت بر سر ۳۵ کرسی سنا، تا این لحظه نتیجه ۱۵ کرسی مشخص شده. در ۱۱ ایالت، دموکرات‌هایی که عضو سنا بوده‌اند توانسته‌اند جایگاه خودشان را حفظ کرده و در سمتشان ابقا شوند. در ۳ ایالت هم جمهوری‌خواهان در کرسی‌هایشان ابقا شده‌اند. در ایالت ایندیانا عضو دموکرات سنا نتوانست مجدداً انتخاب شود و نتیجه را به رقیب جمهوری‌خواه واگذار کرد. تا این لحظه، سنا مجموعاً ۴۶ جمهوری‌خواه و ۳۴ دموکرات دارد و رقابت بر سر ۲۰ کرسی دیگر ادامه دارد.

حتما بخوانید:  فیلم نرگس‌ آبیار در «باغ عفیف‌آباد» را متوقف کنید!

۰۵:۲۹– ۴۹ کرسی در مجلس نمایندگان به جمهوری‌خواهان و ۳۹ کرسی به دموکرات‌ها رسیده است. در مجلس سنا از میان ۳۵ کرسی که بر سر آنها رقابت وجود دارد، نتیجه ۹ کرسی مشخص شده؛ این مجلس تا این لحظه مجموعاً ۳۲ سناتور دموکرات و ۴۲ جمهوری‌خواه دارد و رقابت بر سر ۲۶ کرسی دیگر در جریان است.

۰۵:۱۸– رشیده طالب اولین نماینده زن مسلمان شد که برای عضویت در کنگره آمریکا انتخاب شد.

۰۴:۵۹– در رقابت بر سر کرسی مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواه‌ها با ۳۳ در برابر ۲۸ نماینده بار دیگر پیشتاز شدند. در وضعیت سنا، تغییری نسبت به وضعیت قبل حاصل نشده است.

۰۴:۳۶– دموکرات‌ها تعداد کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان را به ۲۷ کرسی افزایش دادند. شمار کرسی‌های جمهوری‌خواهان در این مجلس هم به ۲۵ نماینده رسید. در مجلس سنا، نتایج رقابت بر سر ۸ کرسی از میان ۳۵ کرسی معلوم شده و در حال حاضر، دموکرات‌ها مجموعا ۳۱ کرسی و جمهوری‌خواهان مجموعا ۴۲ کرسی در اختیار دارند

۰۴:۳۶– دموکرات‌ها تعداد کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان را به ۲۴ کرسی افزایش دادند. شمار کرسی‌های جمهوری‌خواهان در این مجلس هم به ۱۹ نماینده رسید.

۰۴:۲۲– کرسی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان به ۱۴ و کرسی دموکرات‌ها به ۱۰ مورد رسید. در مجلس سنا هم جمهوری خواهان ۴۲ و دموکرات ها ۲۵ کرسی را تا کنون از آن خود کرده اند

آغاز اعلام نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

۰۴:۰۶– آخرین نتایج حاکی است در رقابت برای کرسی‌های مجلس نمایندگان تا کنون ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه و ۷ نماینده دموکرات به پیروزی رسیده‌اند.

آغاز اعلام نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

۰۳:۵۷– با شمارش ۳۰ درصد آرا، در ایالت فلوریدا، دموکرات‌ها هم در مجلس سنا و هم در آرا فرماندار پیش هستند.

حتما بخوانید:  تمام اصولگرایان تمام‌قد پشت شهاب حسینی

۰۳:۴۷– نتایج نظرسنجی‌های شعب اخذ رأی نشان می‌دهد تا این لحظه ۶ نماینده جمهوری‌خواه و ۲ نماینده دموکرات توانسته‌اند در رقابت برای ورود به مجلس نمایندگان پیروز شوند.

۰۳:۴۱– شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته در صورتی که نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها صحت داشت باشند، دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد و جمهوری‌خواهان اکثریت خود را در مجلس سنا حفظ خواهند کرد.

۰۳:۳۵– خبرگزاری «ان‌بی‌سی» بر اساس نظرسنجی‌های شعب اخذ رأی گزارش داده انتظار می‌رود «تیم کین»، نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا و «برنی سندرز» نماینده مستقل (نزدیک به دموکرات‌ها) ایالت ورمونت بتوانند کرسی‌های خود در سنا را حفظ کنند.

۰۳:۲۰– گزارش‌ها حاکی است «هال راجرز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در مجلس نمایندگان توانسته با شکست رقیب«کنث استپ» جایگاهش را در این مجلس حفظ کند.

۰۲:۳۰– منابع خبری گزارش داده‌اند رأی‌گیری در اولین ایالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به پایان رسید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *