نخستین کوسه‌نهنگ رباتیک جهان ساخته شد نخستین کوسه‌نهنگ رباتیک جهان ساخته شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نخستین کوسه‌نهنگ رباتیک جهان ساخته شد

نخستین کوسه‌نهنگ رباتیک جهان ساخته شد

ایسنا: محققان شرکت علوم و صنعت هوافضای چین، اولین کوسه نهنگ رباتیک جهان را طراحی کرده و ساخته‌اند.

اولین کوسه نهنگ رباتیک جهان ساخته شد

به نقل از چاینادیلی، این کوسه رباتیک از ماه ژانویه در آکواریومی در پارک هایچانگ در منطقه پودانگ شانگهای به نمایش گذاشته شده است.

کوسه نهنگ از خانواده کوسه‌نهنگ‌سانان کند حرکت و بزرگترین ماهی زنده شناخته شده است.

این ربات که توسط مهندسان شرکت علوم و صنعت هوافضای چین طراحی و ساخته شده است، ۴.۷ متر طول و ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند ۴۲ متر در دقیقه حرکت کند.

انرژی این ربات از یک باتری لیتیومی تامین می‌شود و می‌تواند با حرکت دادن باله‌های مکانیکی خود مانند یک کوسه واقعی شنا کند، بچرخد و شیرجه بزند. دهان و آبشش‌هایش نیز می‌توانند مانند دهان کوسه باز و بسته شوند.

“فانگ ژولین” (Fang Xuelin) از محققانی که در طراحی و توسعه این ربات نقش داشته، گفت: این ربات قادر به شنا تا عمق ۱۰ متر است و می‌تواند تا ۱۰ ساعت حرکت کند.این کوسه می‌تواند از راه دور کنترل شود و همچنین می‌تواند بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده یا با کمک حسگرهای خود شنا کند.در حال حاضر، ما چندین نوع ماهی رباتیک ساخته‌ایم. کوسه نهنگ رباتیک بزرگترین ماهی مکانیکی است که تاکنون ساخته‌ایم.

محققان این ربات‌ها را برای دنبال کردن سه هدف توسعه داده‌اند.

۱.حرکت در آکواریوم‌ها برای سرگرمی،۲. گسترش دانش جوانان در مورد دریا و حیوانات آبزی ۳. انجام وظایف علمی مانند بررسی‌های هیدرولوژیکی، عکاسی از زیر آب و بازرسی محیطی.

این شرکت اکنون قصد دارد انواع بیشتری از ربات‌های آبزی از جمله چند پستاندار منقرض شده را برای نمایش در پارک‌ها و مدارس توسعه دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  تک‌خوانی دخترمحجبه در مراسم گرامیداشت شهدا!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *