نرخ زاد و ولد به کمترین حدِ ۵۰ سال اخیر رسید نرخ زاد و ولد به کمترین حدِ ۵۰ سال اخیر رسید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نرخ زاد و ولد به کمترین حدِ ۵۰ سال اخیر رسید

نرخ زاد و ولد به کمترین حدِ ۵۰ سال اخیر رسید

انتخاب: شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وضعیت فعلی جمعیت و میزان موالید کشور در ۶ ماهه اول سال ۹۸ منتشر کرد.

نرخ زاد و ولد به کمترین حدِ ۵۰ سال اخیر رسید

* گزارش وضعیت فعلی جمعیت ایران

در این گزارش آمده است که از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۴ در کشور افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است اما پس از سال ۱۳۹۴ به علت خالی‌شدن توان درونی جمعیت تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال ۱۳۹۷ میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از ۸ درصدی مواجه شده است که در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، ضمن آنکه در ۶ ماهه اول امسال (۱۳۹۸) نسبت به ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ این تعداد با ۱۳ درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از ۹۲هزار تولدی را به همراه داشته است.

تخمین زده می‌شود در پایان امسال میزان تولد کشور به رقم ۱۲۰۵۹۵۴ تولد برسد که کاهش بی-سابقه‌ای نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این گزارش آورده است که تعداد تولدهای سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۴ نشان دهنده کاهش ۲۰۳۷۱۰ نفری است. همچنین، میزان موالید از حدود ۲۰ در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۴ با کاهشی محسوس به ۱۶٫۷ در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۷ رسیده و تخمین زده می‌شود که در سال ۱۳۹۸ نرخ زاد و ولد با ۱۴٫۵ تولد به ازای هر هزار نفر جمعیت به کمترین حد خود در طی ۵۰ سال گذشته رسیده باشد.

* کاهش نرخ رشد جمعیت در سالهای آینده

طبق برآورد های انجام شده بر مبنای نتایج سرشماری، جمعیت ایران در پایان نیمه اول سال جاری برابر ۸۲۷۷۶۲۷۰ نفر رسیده است. مطابق نتایج سرشماری، نرخ رشد جمعیت ایران از ۱٫۲۹ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۱٫۲۴ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده و برآوردها نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت در حال حاضر به حدود ۱ درصد رسیده باشد ضمن آنکه پیش‌بینی می‌شود در سالهای آینده با کاهش بیشتر نرخ رشد جمعیت مواجه باشیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  این عکس بماند برای تاریخ؛ وداع ایران با شجریان

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *