نشست سران ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد نشست سران ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نشست سران ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد

خبرگزاری مهر: نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه دقایقی پیش به طور رسمی در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد.

اخبار این نشست به شرح زیر است:

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد

اردوغان وارد تهران شد

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، دقایقی پیش با استقبال رسمی محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، وارد تهران شد.

گفتنی است، نشست مشترک روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه پیرامون مسائل مربوط به سوریه، امروز در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

ولادیمیر پوتین وارد تهران شد

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دقایقی پیش با استقبال رضا اردکانیان وزیر نیرو برای شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، وارد تهران شد.

گفتنی است، نشست مشترک روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه پیرامون مسائل مربوط به سوریه، امروز در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

روحانی و اردوغان دیدار کردند/تاکید برمبارزه باترویسم در خاورمیانه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به تهران سفر کرده است، ظهر امروز (جمعه) با حجت الاسلام حسن روحانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روسای جمهور دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط فی‌مابین و مبارزه با تروریسم در خاورمیانه تاکید کردند.

قرار است تا دقایقی دیگر پس از حضور رئیس جمهور روسیه در سالن اجلاس سران، اجلاس سه جانبه تهران درباره سوریه برگزار شود.

پوتین و اردوغان با یکدیگر دیدار کردند

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه دقایقی پیش در سالن اجلاس سران تهران با یکدیگر دیدار کردند.

حتما بخوانید:  تصاویر دیدنی در حاشیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲

قرار است تا دقایقی دیگر پس از ثبت عکس یادگاری با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، اجلاس سه جانبه تهران درباره سوریه برگزار شود.

روحانی، پوتین و اردوغان عکس یادگاری گرفتند

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بدو ورود به محل نشست سران سه کشور عکس یادگاری گرفتند.

قرار است تا دقایقی دیگر نشست سران ایران، روسیه و ترکیه با محوریت موضوع سوریه و تثبیت صلح و ثبات در این کشور آغاز شود.

نشست‌های سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه، حلقه تکمیل کننده نشست‌های مذاکرات صلح آستانه است که تاکنون ۱۰ دور از آن برگزار شده است.

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه آغاز شد

نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه دقایقی پیش به طور رسمی در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد.

حجت الاسلام حسن روحانی در آغاز این نشست به طور رسمی از ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه استقبال کرد و سپس روسای جمهور عکس یادگاری انداختند.

سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه پیش از این نیز در آذر سال ۹۶ در سوچی روسیه و ۱۵ فروردین سال ۹۷ در آنکارا به رایزنی‌های سه جانبه و بررسی آخرین تحولات سوریه پرداخته بودند.

نشست‌های سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه، حلقه تکمیل کننده نشست‌های مذاکرات صلح آستانه است که تاکنون ۱۰ دور از آن برگزار شده است.

نحوه مبارزه با تروریست‌ها،‌ چگونگی کمک به دولت مشروع سوریه، راهکار تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه و چگونگی پایان دادن به بحران سوریه مهم‌ترین محورهای مذاکرات آستانه و نشست‌های سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه بوده است.

حتما بخوانید:  بیانیه دولت درباره اظهارات ادامه‌دار کریمی قدوسی

روحانی در نشست سه جانبه با سران روسیه و ترکیه: حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه فورا پایان یابد

حجت الاسلام حسن روحانی در نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه در هر مذاکره سیاسی برای پایان بحران سوریه، باید تمامیت ارضی و استقلال سوریه محترم شمرده شود، اظهار داشت: حضور و مداخله غیر قانونی آمریکا در سوریه که منجر به تداوم ناامنی در آن کشور شده است باید فورا پایان یابد.

 

تکمیل می‌شود…

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *