نصب بنر توهین‌آمیز در یکی از رستوران‌های اردکان نصب بنر توهین‌آمیز در یکی از رستوران‌های اردکان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نصب بنر توهین‌آمیز در یکی از رستوران‌های اردکان

نصب بنر توهین‌آمیز در یکی از رستوران‌های اردکان

برترین‌ها: انتشار تصویری از یک تابلو عجیب در سردر یکی از رستوران‌های اردکان یزد در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که با اعتراض و واکنش منفی کاربران همراه شده.

hh

در همین رابطه روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «خودنمایی زشت!» نوشت:

* یکی از زشت‌ترین رفتارها، توهین کردن است که متاسفانه گویا در جامعه ما در حال نهادینه شدن است. یعنی آنقدر تاب آوری‌مان نسبت به مسائل پایین است که بهترین راه را در برخورد با مسائل، توهین کردن می‌بینیم. در صورتی که توهین کردن نشانه ضعف آدمی است. بارها شاهد رفتارهای توهین‌آمیز برخی از مسئولان با مردم بودیم به دلیل آنکه دارای قدرت هستند و خود را محق چنین رفتاری می‌دانند یا وقتی پای مسائل سیاسی در میان باشد و برای آنکه برتری‌مان را اثبات کنیم، توهین اولین چیزی است که در رفتارهای برخی‌ها نمایان می‌شود.

* اخیرا تصویری در فضای مجازی در حال انتشار است که نشان از توهین دارد. این تصویر یک رستوران در اردکان یزد را نشان می‌دهد که تابلوی ورودی‌اش مزین به نوشته عجیب «ورود آمریکایی و سگ ممنوع» است. درست است که آمریکا بزرگترین دشمن ماست و برخی از مشکلات کشور ناشی از رفتارهای ناجوانمردانه این کشور است اما چرا باید برای تسویه حساب سیاسی یا نشان دادن تنفرمان نسبت به آمریکا، به مردم کشوری که شاید در خیلی از مسائل دخیل نباشند توهین کنیم.

* به نظر می‌رسد که صاحب رستوران با اهداف خاصی دست به چنین اقدامی زده است، اقدامی زشت که مورد مذمت کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. البته برخی‌ها این رفتار را نوعی انتقام قلمداد کرده‌اند. چرا که چند سال پیش تصویری در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد در زمان‌های گذشته بر سر در یک باشگاه تنیس عبارت «ورود ایرانی و سگ ممنوع» نقش بسته بود. هرچندکه در صحت وسقم آن تصویر هم اما و اگر فراوان بود و بسیاری معتقد بودند که عکس مذکور یک ترفند فتوشاپی است.

حتما بخوانید:  تا دقیقه ۸۳؛ صربستان یک - کاستاریکا صفر

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «به نظرم مشتری نداره و فقط با این کار داره جلب توجه می‌کنه».

کاربران دیگر نوشته اند: «ما با سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا مشکل داریم نه مردم آمریکا. خیلی از این آمریکایی‌ها پدر و مادرشان مهاجرین ایرانی سالهای قبل هستند»، «کاسه داغ‌تر از آش که میگن همینه، معلومه طرف برای خودنمایی اینکار رو کرده»، «بی احترامی به هرقومی، در دین وآیین هر کشوری محکوم است!»، «ولی واقعاً باید ناراحت باشی برا خودت، این وضع احترام و توجه به توریست هست که با خودش دلار میاره تحویل تو میده و رونق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کنه؟»، «اگه این بنر واقعی باشه باید اونی که این رو زده باهاش برخورد بشه. یکم به هم احترام بذاریم همه ما انسانها یه خدا داریم و توی یه کره خاکی زندگی می‌کنیم. همین شمایی که این رو نصب کردی اگه همین فردا بهت بگن بیا برو آمریکا با سر میدوی و میری»، «به نظر من کیفیت غذا رو بهتر کنی رستورانت شلوغ میشه نیازی به این بی‌فرهنگی‌ها نیست».

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *