نظرسنجی عجیب درباره توان پس‌انداز خانوار ایرانی‌ نظرسنجی عجیب درباره توان پس‌انداز خانوار ایرانی‌ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نظرسنجی عجیب درباره توان پس‌انداز خانوار ایرانی‌

نظرسنجی عجیب درباره توان پس‌انداز خانوار ایرانی‌

تجارت نیوز: ۳۹٫۱ درصد مردم اعلام کرده‌اند هیچ پس‌اندازی ندارند. این رقم در حالی است که این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظرسنجی‌ای از افراد پرسیده پس‌انداز خود را در کدام بازارها سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

بر اساس نتایج این گزارش، اولین بازار جذاب برای پس‌انداز افراد، همچنان بازار زمین و مسکن است. ۱۷ درصد افراد گفته‌اند پس‌انداز خود را در بازار زمین و مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

۴۰درصد خانوارهای ایرانی‌ توان پس‌انداز ندارند

۱۶٫۵ درصد سرمایه خود را در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بورس سومین بازار جذاب برای سرمایه‌گذاری است. یعنی ۹٫۲ درصد پاسخگویان گفته‌اند در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند و ۸٫۱ درصد پس‌انداز خود را در بانک پس‌انداز می‌کنند. ۵٫۸ درصد گفته‌اند طلا و سکه و ۱٫۶ درصد نیز دلار و ارز خریداری می‌کنند.

نکته قابل توجه در مقایسه مدیریت پس‌انداز کل جمعیت در مرداد ۱۳۹۹ با خرداد ۱۳۹۸ کاهش قابل توجه میزان تمایل به پس‌انداز در بانک و افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بورس است.

در خرداد ۹۸، ۲۴٫۸ درصد مردم گفته‌اند ترجیح می‌دهند پس‌اندازشان را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند. این میزان در مرداد ۱۳۹۹ با حجم قابل توجه کاهش، به ۸٫۱ درصد رسیده است. در مقابل سرمایه‌گذاری مردم در بورس رشد داشته و از ۱٫۵ درصد در خرداد ۹۸ به ۹٫۲ درصد در مرداد ۹۹ رسیده است.

اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیز با رشد ۵٫۹ درصدی نسبت به خرداد ۹۸ مواجه بوده است. تمایل به سرمایه‌گذاری در طلا و سکه نیز در مقایسه با سال گذشته حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

حتما بخوانید:  کعبی: رفتار اسکوچیچ طوری بود انگار گواردیولاست!

لازم به ذکر است که جامعه آماری این نظرسنجی ایسپا، ۱۶۰۰ نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال کل کشور بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *