نماینده تهران: چند داوطلب واکسن فایزر فوت کردند نماینده تهران: چند داوطلب واکسن فایزر فوت کردند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده تهران: چند داوطلب واکسن فایزر فوت کردند

نماینده تهران: چند داوطلب واکسن فایزر فوت کردند

خبرگزاری صداوسیما: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه واکسن کرونای شرکت فایزر عوارض متعددی نشان داده و باعث فوت تعدادی از افراد در آمریکا شده است، از وزارت بهداشت خواست برای تضمین سلامت عمومی، واکسن‌هایی را که از سایر کشور‌ها وارد می‌کند با دقت بررسی کند.

زهره الهیان در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب درباره واردات واکسن گفت: امروز رهبری تکلیفی را برای دستگاه‌های اجرایی مشخص کردند که باید سرلوحه عملکرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار گیرد و شخص رئیس جمهور و دولت هم باید از بیانات ایشان تبعیت کنند.

نماینده تهران: چند داوطلب واکسن فایزر فوت کردند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگرانی به حق رهبر معظم انقلاب در مورد سلامت و ایمنی این واکسن‌ها در مجلس هم وجود دارد کما اینکه این جانب روز گذشته نامه‌ای را به رئیس جمهور در مورد نگرانی‌های موجود در خصوص واردات واکسن اهدایی شرکت فایزر ارسال کردم و مستندات و دلایلی را در آن ارائه دادم که نشان‌دهنده وجود این نگرانی پیرامون ایمنی و کارآمدی واکسن‌های خارجی به ویژه واکسن‌های تولید شرکت فایزر است.

وی تصریح کرد: اینکه قرار بود این شرکت ۱۵۰ هزار دوز واکسن توسط خیرین به ایران ارسال کند، یک موضوع دارای ابهام و سوال‌برانگیزی بود چرا که عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر در آمریکا هم موجی از بی‌اعتمادی را به وجود آورده و حتی برخی از پزشکان آمریکایی کمپینی راه‌اندازی کردند به این دلیل که پیرو عوارض به وجود آمده ناشی از تزریق واکسن فایزر به سلامت و ایمنی آن اعتماد ندارند.

حتما بخوانید:  گلباران ایران مقابل سوریه در اولین بازی ویلموتس

این نماینده مردم در مجلس خاطر نشان کرد: با بروز عوارض ناشی از تزریق واکسن فایزر در آمریکا و اینکه تعدادی از افرادی که این واکسن را دریافت کرده بودند فوت کردند، این سوال مطرح است که چطور باید ۱۵۰ هزار دوز از این واکسن را وارد کنیم در شرایطی که این شرکت مستندات نحوه ساخت این واکسن‌ها را به ما ارائه نداده و خسارات ناشی از تزریق این واکسن را هم تقبل نکرده است.

الهیان افزود: ۱۵۰ هزار دوز واکسن نسبت به نیاز کشور که ۱۲۰ میلیون دوز بوده دردی از ملت دوا نمی‌کند و به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال آزمایش واکسن‌های خود بر روی مردم سایر کشور‌ها است.

وی یادآور شد: مجلس موافق واردات این واکسن نیست ضمن اینکه یکی از مقامات مسئول در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ما به سازمان جهانی بهداشت اعلام کردیم که واکسن فایزر را خریداری نخواهیم کرد و همه این دلایل به ابهامات موجود در مورد واکسن فایزر دامن می‌زند و قاعدتاً از کشور‌های آمریکا و انگلیس که ناکارآمدی واکسن‌های آن‌ها اثبات شده است به هیچ وجه نباید واکسن وارد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر قرار است واردات واکسن داشته باشیم باید با دقت و وسواس کامل نسبت به ایمن بودن و کارآمدی آن‌ها اطمینان لازم به عمل آمده و مستندات و شواهد علمی در این رابطه ارائه شود. از طرفی آنچه جای سوال دارد این است که در شرایطی که ما ۲۰۰ میلیون یورو برای واردات واکسن هزینه کردیم، اگر تنها نیمی از این مبلغ را در ابتدای سال برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی هزینه کرده بودیم امروز در تولید واکسن کرونا پیشگام بودیم.

حتما بخوانید:  AFC، اجازه حضور تماشاگران در فینال آسیا را داد

وی افزود: هم اکنون انتظار می‌رود که حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو در تولید واکسن صورت گیرد، ضمن اینکه مجلس نیز از آن‌ها حمایت می‌کند تا هر چه سریعتر به تولید واکسن کرونا در داخل دست یابیم چرا که در مورد شرکت‌های داخلی مسیر علمی و زیرساخت‌های لازم برای تولید واکسن رعایت می‌شود و با نظارت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت واکسن‌های سالم، ایمن و کارآمد برای تضمین سلامت هموطنان تولید می‌شود.

این پزشک متخصص تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی اعلام کردند در آینده ماهانه ۱۵ میلیون دوز واکسن برای ایمنی در مقابل ویروس کرونا تولید خواهند کرد لذا مجلس برای بازدید از زیرساخت‌های تولید واکسن توسط شرکت‌های داخلی اعلام آمادگی کرده و از آن‌ها همه جانبه حمایت خواهد کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *