نماینده رشت: کمک‌هایمان را به عراق محدود کنیم نماینده رشت: کمک‌هایمان را به عراق محدود کنیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده رشت: کمک‌هایمان را به عراق محدود کنیم

نماینده رشت: کمک‌هایمان را به عراق محدود کنیم

عصر ایران: غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس در واکنش به آتش کشیدن ساختمان کنسول‌گریی ایران در بصره گفت: ما باید در اینگونه موارد همان قانون سوم نیوتن را اجرایی کنیم یعنی هر عملی عکس العملی دارد.

وقتی کنسولگری ما را آتش می زنند باید اقدام حقوقی مثبت انجام شود، اگر هم در کشور ما چنین اقدامی علیه سفارت خانه کشوری انجام شد خطا و اشتباه بود و آن موقع هم این اقدام را محکوم کردیم و خواستار برخورد با مسببینش شدیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه آتش زدن پرچم ایران به غرور ملی ما برخورده است ادامه داد: ما باید کمک‌هایمان را به عراق محدود کنیم و در این زمینه اقدام جدی انجام دهیم. اگر خود عراقی ها می توانند از کشورشان دفاع کنند ما حرفی نداریم.

باید اجازه دهیم خود عراقی ها باقیمانده داعشی ها را جمع کنند و حتما باید در ارتباط با کمک هایمان به کشورعراق بازنگری کنیم البته اخیرا هم یک افسر عراقی به سردار سلیمانی توهین کرد، اگر آنها می توانند از خاک خودشان دفاع کنند دلیلی برای حضور ما در عراق نیست و چرا ما باید هزینه و شهید برای دفاع از عراق بدهیم .

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه با این اقدام برخی افراد در بصره جای هیچگونه تسامح و تساهلی باقی نمانده است افزود: ما باید سیاست هایمان با کشورها را متناسب با رفتار آنها تنظیم کنیم. اگر عراق یا هر کشور دیگری در تحریم به ما کمک نکرد ما باید متناسب با رفتار آنها برخورد کنیم.

حتما بخوانید:  شمخانی: انتقام سخت‌تری از آمریکا در راه است

اگر با آمریکا دچار مشکل هستیم به این دلیل است که آنها علیه ما رفتار خصمانه داشته اند و ما متناسب با رفتار آنها برخورد کردیم. عراق و سایر کشورهای همسایه نیزباید بدانند هر طوری با ما رفتار می کنند انتظار رفتار متقابل از ما داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست ما بر این مبنا استوار است که ما “با هیچ کشوری نه عقد اخوت بسته ایم و نه دشمنی داریم” و متناسب با رفتار دیگران رفتار متقابل خودمان را تنظیم می کنیم ،لذا آنها باید سعی کنند شیطنت های را که برای ایجاد کدورت و عدوات نسبت به دو کشور می شود را شناسایی ومورد برخورد قرار دهند.

نماینده رشت ادامه داد:دررابطه با حضور عراقی ها در ایران در یک برنامه تلویزیونی یکی از عراقی ها که به عنوان کارشناس حضور پیدا کرده بود مزخرفاتی را گفت که ما انتظار داشتیم دولتمردان عراقی نسبت به سخنان این کارشناس و ابهاماتی که در رابطه با حضور عراقی ها در مشهد ایجاد شده است با این کارشناس برخورد می کردند ولی آنها در برابر کسی که به غیرت ایرانی توهین کرد سکوت کردند.

جعفرزاده در پایان تصریح کرد:عراقی ها باید از ما عذرخواهی کنند و سفیرشان احضار شود وما نیز اقدام متقابل انجام دهیم و سکوت نکنیم ،الان عده ای میگویند تعدادی افراد احساساتی این اقدام را انجام داده اند و ایرادی ندارد اینکه نشد حرف چراکه پرچم و عکس مسئولان ما را آتش زدند و پرچم عراق را بالا برده اند واین همانند حمله به خاک کشور ماست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *