نماینده طبس: فضای مجازی ما دست آمریکاست نماینده طبس: فضای مجازی ما دست آمریکاست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده طبس: فضای مجازی ما دست آمریکاست

نماینده طبس: فضای مجازی ما دست آمریکاست

ایلنا نوشت: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مدیریت فضای مجازی ما در دست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست.

ل

مجید نصیرایی:

* (با اشاره به شکل‌گیری کمیسیون مشترک برای بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، درباره واکنش‌ها به این طرح): متاسفانه مدیریت فضای مجازی در اختیار ما نیست و در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست.

* (در مورد جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این طرح قصد مسدود سازی اینترنت را دارد): یکی از رویکردهایی که در این طرح دنبال می‌شود بحث ساماندهی فضای مجازی است؛ مسئله حمایت از پیام رسان‌های ایرانی و نیز حمایت از حقوق افرادی است که در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف ایرانی و خارجی فعالیت اقتصادی تعریف کرده‌اند.

* در روزها و هفته‌های اخیر شاهد این بودیم که متاسفانه بعضی از پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های ایرانی را طرف خارجی بدون اینکه توضیحی بدهد و بدون اینکه بخواهد حقوق کاربرانی که در این پلتفرم‌ها فعالیت اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی داشته اند را رعایت کند، حذف کرده است.

* عملاً ما می‌خواستیم به زبان خیلی ساده به همه مخاطبان ایرانی بگوییم که دیدید این اتفاق افتاد و گوگل به راحتی “روبیکا”، پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های دیگر ایرانی را حذف کرد و هیچ کسی نیز نتوانست کاری کند؛ افرادی که در روبیکا و پلتفرم‌های دیگر فعالیت می‌کردند از چه کسی باید مطالبه و از چه کسی باید سوال کنند و باید به کجا مراجعه کنند؟ ما می‌خواستیم به زبان ساده بگویم که چنین اتفاقی نباید بیفتد.

* (درباره اینکه جامعه نسبت به این طرح در فضای مجازی واکنش منفی نشان داده): متاسفانه مدیریت فضای مجازی در اختیار ما نیست و در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است؛ آنها هستند که نظرشان را در این فضا به خیلی از کاربران و کشور تحمیل می کنند.

حتما بخوانید:  لباسِ جالب توجه کیتی پری برای جشن هالووین

* هجمه‌های بسیار زیادی علیه این طرح صورت گرفت که بخشی از این حجم ها از طرف بی بی سی، من‌وتو، ایران اینترنشنال و چند مجموعه و شبکه‌های خارجی بود و که همه در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و با پول عربستان سعودی اداره می‌شوند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *