نماینده مجلس: تورم ١٩٠درصدی را تجربه کرده‌ایم! نماینده مجلس: تورم ١٩٠درصدی را تجربه کرده‌ایم! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده مجلس: تورم ١٩٠درصدی را تجربه کرده‌ایم!

نماینده مجلس: تورم ١٩٠درصدی را تجربه کرده‌ایم!

ایرنا: در حالی که دولت و مجلس قدم‌های هماهنگ خود را برای تغییر نظام اختصاص ارز دولتی بر می‌دارند و نگرانی‌ها درباره افزایش تورم در پی آن بیشتر شده، محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی مجلس، گفته در سال‌های اخیر کشور ۱۹۰ درصد افزایش تورم را تجربه کرده است.

نماینده مجلس: تورم ١٩٠درصدی را تجریه کرده‌ایم!

محمدحسن آصفری:

دولت سالیانه ۱۵ میلیارد دلار بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کند ،اما متاسفانه معلوم نیست این ارز به چه افرادی تخصیص داده می‌شود و برای واردات چه کالاهایی مصرف می‌شود.

ولت برای کاهش قیمت کالاهای اساسی یارانه ارزی پرداخت می‌کند اما باز هم اجناس با قیمت بالا به دست مصرف کنندگان می‌رسد. به طوری که تخم مرغ شانه‌ای ۴۳هزار تومان و مرغ کیلویی۳۰ هزارتومان به مردم فروخته می‌شود و در واقع این رانت ارزی در اختیار دلالان قرار می‌گیرد.

در سال های اخیر ۱۹۰ درصد افزایش تورم داشتیم،درحالی که قرار بود با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی سبد خرید مردم رنگین‌تر شود، اما متاسفانه یارانه ارزی به دلیل ناتوانی دولت در نظارت، به دست مصرف کننده نرسید و لذا دولت مجبور شد سیاست ارزی خود را در این حوزه تغییر دهد.

: دولت در صورت تغییر سیاست تخصیص ارز ترجیحی، باید ارز ترجیحی را به صورت کامل به مصرف کننده نهایی اختصاص دهد تا بر سر سفره مردم قرار گیرد و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

دولت می‌خواهد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه ۴دهک جامعه را به میزان ۱۲۰ هزار تومان و سه دهک دیگر را به میزان ۹۰ هزار تومان افزایش دهد امیدواریم با این سیاست، دست دلالان و سوء استفادکنندگان قطع شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  دکمه کنترل اشتهای مغز کشف شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *