هشدار به خانه‌تکان‌ها؛ آخر هفته بارانی است هشدار به خانه‌تکان‌ها؛ آخر هفته بارانی است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هشدار به خانه‌تکان‌ها؛ آخر هفته بارانی است

هشدار به خانه‌تکان‌ها؛ آخر هفته بارانی است

خبرگزاری ایرنا: آخر هفته بارانی برای بیشتر نقاط کشور در پیش است و این شرایط تا شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز از شدت بارش‌ها در نوار غربی کاسته و نوار شرقی درگیر باران می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای برخی از مناطق شمال شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و جنوب کشور بارش‌های خفیف پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

«کبری رفیعی» اظهار داشت: فردا (۱۶ اسفند) در نیمه شرقی کشور این شرایط را خواهیم داشت اما از بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا برای این مناطق و به تدریج در غرب، دامنه‌های البرز غربی و غرب سواحل دریای خزر سبب بارش باران و وزش باد خواهد شد.

هشدار به خانه‌تکان‌ها؛ آخر هفته بارانی است

وی ادامه داد: روز جمعه گستره فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق به نوار شمالی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی ، جنوب غرب و بخش هایی از مرکز کشور می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه را برای نوار شمالی کشور و کاهش ۴ تا ۶ درجه را نیز برای مناطق شمال غرب و غرب کشور انتطار داریم.

رفیعی گفت: روز شنبه ضمن اینکه این سامانه در بیشتر مناطق کشور فعال خواهد بود، از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و بیشتر نیمه شرقی درگیر باران خواهد بود و در مناطق سردسیر و مرتفع نیز بارش‌ها به شکل برف است.

وی اظهارداشت: روز یکشنبه فعالیت این سامانه به نوار شرقی کشور محدود می‌شود و اوایل روز دوشنبه از کشور خارج خواهد شد.

حتما بخوانید:  یک زن، شهردار بانه شد

هشدار به خانه‌تکان‌ها؛ آخر هفته بارانی است

به گفته وی از بعدازظهر روز پنج شنبه تا اوایل وقت روز جمعه تنگه هرمز و خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود و روز جمعه دریای خزر این شرایط را خواهد داشت.

** جمعه بارانی در تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد است و انتظار داریم بیشینه دمای امروز تهران به ۱۶ درجه بالای صفر و کمینه دمای فردا صبح به ۶ درجه برسد و بر اساس پیش بینی این سازمان، پایتخت آخر وقت جمعه بارانی می‌شود.

رفیعی اضافه کرد: اهواز با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با دمای منفی ۷ ، همدان منفی ۵ ، زنجان و اردبیل منفی ۴ سردترین مراکز استانی و کوهرنگ با دمای منفی ۱۴ درجه در استان چهال محال‌و‌بختیاری سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *