همتی: آمده‌ام که روحانی آخرین رئیس جمهور نباشد همتی: آمده‌ام که روحانی آخرین رئیس جمهور نباشد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / همتی: آمده‌ام که روحانی آخرین رئیس جمهور نباشد

همتی: آمده‌ام که روحانی آخرین رئیس جمهور نباشد

انتخاب: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من فکر می کنم یک رییس جمهور اقتصاددان می توان راهگشا باشد و با بینش اقتصادی اش قدم های جدی بردارد.

عبدالناصر همتی شامگاه شنبه (هشتم خرداد) با حضور در کلاب هاوس با تاکید بر اینکه جایگاه اقتصادی که داریم در شان این مردم عزیز نیست، اظهار کرد: من به این دلیل وارد شدم چون فکر می کنم طی سه دهه گذشته که مشکلاتمان زیاد شده سیاست بر اقتصاد سوار بوده تلاش من بر عکس این است. من فکر می کنم یک رییس جمهور اقتصاددان می تواند راهگشا باشد و با بینش اقتصادی اش قدم های جدی بردارد.

وی افزود: من یک اقتصاددان هستم. من به اقتصاد دولتی اعتقادی ندارم، من معتقد هستم دولتی باید باشد که کالای عمومی را تهیه کند. دولت باید نقشش سرمایه گراری در زیر ساخت ها باشد. طرفدار کوچک کردن دولت هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:اینکه تعدیل را چه قدر قبول دارم این است که با عجله ایجاد شد و تورم سنگینی به کشور وارد کرد. باید با برنامه اجرا می شد.

همتی با اشاره به موضوع خصوصی‌سازی اظهار کرد: در مورد خصوصی سازی معتقد هستم باید این امر انجام بگیرد. در فعالیت هایی که جنبه بخش خصوصی دارد کار باید دست خصوصی ها باشد. ما نباید در این میان موجب رانت برای عده‌ای شویم. کسانی که بنگاه‌ها را خریداری می کنند باید برنامه داشته باشند که چه می خواهند بکند. اگر واگذاری ها شفاف باشد این کار باید ادامه پیدا کند

همتی: مدعیان «دولت سایه» بانی وضع موجودندکاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: FATF از ملزومات اداره کشور است اما متاسفانه در ایران در گردنه سیاسی قرار گرفته است. من یک بار گفتم بیشترین نظر را در این زمینه باید رئیس بانک مرکزی بدهند. اما من کمترین نظر را داشتم. این ایده که اف ای تی اف را بپذیریم دیگر تحریم ها را نمی توانیم دور بزنیم کاملا غلط است. نزدیک ۲۰۰ نهاد و کشور عضو هستند اما ما و یک کشور دیگر فقط می فهمیم و عضو نیستیم؟

وی افزود: همین حالا هم کشورهایی که عضو آن هستند برای دور زدن تحریم ها با ما همکاری می کنند چطور آن ها می توانند ولی ما نمی توانیم؟

وی با بیان اینکه همیشه تیم اقتصادی ما در دولت ناهماهنگ بوده چون رئیس جمهور اقتصادی نبوده است، اظهار کرد: تصمیم گیر اصلی کسی است که باید اقتصاد را تجزیه و تحلیل کند. من فقط متمرکز بر اقتصاد نیستم. برنامه ها و دیدگاه های سیاسی خودم را هم می گویم. در سه دهه گذشته ما شاهد تورمی با میانگین ۲۰ درصد بودیم. همه این ها باعث شد سطح جامعه بالاتر برود. اولویت دولت باید به طور جدی اقتصاد باشد. مردم در تنگنا هستند. باید این مشکلات را حل کنیم. برنامه سیاسی داریم. حتما دولت سیاسی است اما اولویت کارش اقتصادی است.

حتما بخوانید:  تفاوت «آرنولد» در نقش ربات با هنرنمایی سیروان!

همتی یادآور شد: من قبلا و الان تاسف خودم را از عدم صلاحیت برخی از دوستانمان اعلام می کنم. من گفتم رقیب من کاندیدهای دیگر نیست، قهر مردم است. امیدوارم قهر مردم با انتخابات شکسته شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سیاست من در بازار ارز مشخص است. یکی از افتخارات من این است که سیاست ارز پاشی را متوقف کردم. خیلی از افراد فکر می کنند بانک مرکزی، قیمت ارز را بالا برده است اما اصلا این طور نیست.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی علت کاهش ارزش پول ملی نیست گفت: یکی از افتخارات من این است که سیاست ارزپاشی را متوقف کردم.

همتی گفت: افتخار می‌کنم در این شرایط بسیار سخت دو سال گذشته هیچ گاه به خزانه دست نزدیم. روحانی به من دستور نداده که ارزپاشی کنم تا قیمت ارز در پایان دولت او پایین بیاید.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: من وارد رقابت پنج به یک شده ام.

همتی همچنین گفت: ظریف وطن پرست و هوشمند است.

وی گفت: مگر fatf چیست که نمی گذارند تصویب شود، دو سال معطل کرده اند؛ دیگر دارم خفه می شوم از دست اینها؛ همین آقایانند که بانی وضع موجودند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بانی وضع موجود کسانی هستند که مدعی دولت سایه هستند، اینها و نهادهای دیگر در وضعیت امروز کشور شریک هستند، معطل کردن FATF اگر آسیب به کشور نیست پس چیست؟

وی افزود: مگر بورس مایکروفر است که برخی مدعی اند سه روزه مشکلش را حل می کنند؟ می گویند می خواهند فلان قدر یارانه بدهند؛ فقط بگویند از کجا می خواهند این پول ها را بیاورید؟

وی گفت: این که هر واحد تولیدی تعطیل شده برویم به زور آن را بازگشایی کنیم درست نیست باید دقیق و علمی بررسی کنیم و ببینیم مشکل ان چه بوده تا مشکل را حل کنیم. این روش ها و این کارهای نمایشی دست نیست و من آن را قبول ندارم.

حتما بخوانید:  بازار «تعمیرات» کولر داغ شد

همتی افزود: ما نباید متوسل به کارهای پوپولیستی بشویم. برخی کاندیداها می گویند می خواهیم ۴۵۰ هزارتومان یارانه بدهیم یا می گویند می خواهیم به هر زوج ۵۰۰ میلیون وام بدهیم. از کدام منابع؟ می گویند می خواهند فلان قدر یارانه بدهند؛ من هم از خدامه، فقط بگویند از کجا می خواهید این پول ها را بیاورید؟ بارهای تورمی آن را به روی دوش مردم خواهید گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: من اعلام کرده ام ۵۰ درصد کابینه من جوانان و زنان خواهند بود و حداقل ۳۰ درصد مناصب و کارکنان دولت باید زنان باشند.

همتی افزود: فضای مجازی فضای کسب و کار مردم است؛ مگر می توان این را بست؟ این فضا را باید حفظ کنیم و آن را تقویت کنیم، بازی با فضای مجازی بازی با کسب و کار و زندگی و تجارت مردم است. در دوران کرونا سبک زندگی مردم تغییر کرده و کسب و کار از طریق فضای مجازی در این دوران شکوفا شد؛ مگر می شود این فضا را بست؟ من از آقای جهرمی ممنونم که برای حفظ و توسعه این فضا تلاش و مقاومت کرده است.

وی بیان کرد: مردم بیایند در صحنه و رای بدهند و من قول می دهم که محکم خواهم ایستاد و از حقوق مردم دفاع خواهم کرد. شرایط کشور این گونه باقی نمی ماند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: قبلا هم گفته ام وزیر زن خواهم داشت و بیش از یکی دو وزیر زن خواهم داشت. من در جایگاه هایی که تا به حال داشته ام مدیر کل های زن انتخاب کرده ام و بسیار توانمند بوده اند و حتما از زنان استفاده خواهم کرد.

همتی درباره فشارهای مخالفان و دولت سایه و مشکلاتی که می توانند برای دولت او به وجود بیاورند گفت: من اگر ترس داشتم وارد میدان نمی شدم. وقتی وارد بانک مرکزی هم شدم همین گونه بود و کسی جرات نداشت در آن شرایط این مسئولیت را بپذیرد. بانک مرکزی تجلی همین جنگ است چرا که پول و ارز آنجاست و دیدید که چه فشارهایی به من وارد کردند ولی به هیچ کس باج نداده ام. من برنامه ام متمرکز بر ثبات است. با اساتید فرهیخته اقتصاد مشورت داشتیم و مفصل کار کرده ایم و با برنامه می آیم.

حتما بخوانید:  دیدارهای آیات عظام با آیت الله شبیری زنجانی

همتی بیان کرد: دکتر طیب نیا دوست چهل ساله ی من است؛ ایشان در ستاد من حضور ندارند، ولی افتخار من خواهد بود اگر ایشان با دولت من همراهی بکنند

وی گفت: آمده ام که از جمهوریت حفاظت کنم؛ من آمده‌ام که روحانی آخرین رییس جمهور ایران نباشد. ‏بنده در صحنه آمدم، ‎اصلاح طلبان حضور داشته باشند و کمکم کنند.من در انتخابات تنها مقابل یک مجموعه‌ای هستم.من حتما با بزرگان اصلاح طلب صحبت خواهم کرد تا مردم را دعوت به مشارکت در انتخابات کنند و جمهوریت حفظ شود.

وی همچنین گفت که مشاور ارشدم در بانک مرکزی از اهل تسنن است.

همتی گفت: در برابر یک ناعادلانه است، ولی تلاشم را می کنم.

وی بیان کرد: اهنگ های همایون شجریان و شهرام ناظری را دوست دارم، مسئولان هم دوست دارند، ولی نمی گویند. اخرین فیلمی که دیدم، فیلم «خورشید» بود.

همتی افزود: هم میدان و هم دیپلماسی باید در خدمت توسعه اقتصادی کشور و رفاه مردم باشد.

باید با تعامل، مشکل NGO ها را حل کرد.

وی افزود: رشد پایه پولی آمریکا که منظم ترین سیستم مالی را دارد به خاطر کرونا ۵۰ درصد رشد داشت درحالی که برای ما ۴۰ درصد بود و ما معضل تحریم را هم داشتیم.

همتی گفت: فکر میکنم رفع حصر محصورین با تعامل قابل حل است و مانعی در این زمینه نمی بینم.

وی گفت: اگر رییس دستگاه قضا می‌تواند بدون استعفا از مقام خود در انتخابات باشد، رییس کل بانک مرکزی هم می‌تواند. قانون در این مورد صراحت دارد، و مانعی وجود ندارد با این حال به رییس جمهور گفتم که اگر صلاح و لازم می‌داند فرد دیگری را به جای من بگذارد.

همتی در بخشی دیگری از سخنان خود افزود: من قدرتم از بی قدرتهاست.

وی در مورد SMSهای مربوط به کشف حجاب که برای زنان می آید گفت: موافق نیستم؛ باید کاری کنیم زندگی برای زنان آزاد شود.

همتی افزود: قرار بود طیب نیا رئیس سازمان برنامه شود، اما ایشان در نهایت با دولت به توافق نرسید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *