هند: چین از تحریم‌های ایران سوء استفاده می‌کند هند: چین از تحریم‌های ایران سوء استفاده می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هند: چین از تحریم‌های ایران سوء استفاده می‌کند

هند: چین از تحریم‌های ایران سوء استفاده می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه هند مدعی شد که کشورش به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران پروژه بندر چابهار را به تعویق نینداخته است.

به گزارش شبکه خبری اودیشا تیوی، اِس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، روز جمعه در یک مصاحبه گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران بر پروژه بندر چابهار هند تأثیری نداشته است.

هند: چین از تحریم‌های ایران سوء استفاده می‌کند

وی در پاسخ به سوال رایتش پاندی، یکی از نماینگان مجلس هند و عضو حزب BSP، تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا به هیچ وجه ارتباطی با “پروژه بندر چابهار هند” در ایران ندارد.

در جریان این نشست، پاندی مدعی شد که دولت ایران “علناً می‌گوید که پروژه بندر چابهار ما” به شدت به علت تحریم های آمریکا به تعویق افتاده است.

وی همچنین مدعی شد که چین با سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران مانند کاری که در بخش “راه آهن” انجام داده است، در تلاش است تا روی پروژه چابهار کار کند. پاندی از دولت هند پرسید که آیا “راه حلی” برای این موضوع اندیشیده شده است یا خیر.

جایشانکار گفت: من می خواهم به این نماینده اطلاع دهم که ادعای (او) کاملاً نادرست است. این توافقنامه در سال ۲۰۱۶ امضا شد. ما ترمینال را در سال ۲۰۱۸ در اختیار گرفتیم. ما قبلاً شش جرثقیل عرضه کرده ایم. ترمینال کاملاً عملیاتی است.

وی در ادامه گفت: تحریم های آمریکا به هیچ وجه به این پروژه مربوط نمی شود.

وزیر امور خارجه هند همچنین تاکید کرد که تمام توافقات این کشور در مورد عملیات بندر چابهار محدود به ایران است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  تصرف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل توسط روسیه

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *