واکنش‌های عجیب به سوختن ناو آمریکایی واکنش‌های عجیب به سوختن ناو آمریکایی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش‌های عجیب به سوختن ناو آمریکایی

واکنش‌های عجیب به سوختن ناو آمریکایی

برترین‌ها: ناو هواپیمابر «یو اس اس بونهوم ریچارد» آمریکا در بندر سن‌دیه‌گو منفجر شد هنوز هیچ‌کس مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است، این حادثه واکنش برخی رسانه های اصولگرا را به دنبال داشت.

واکنش‌های عجیب به سوختن ناو آمریکایی

روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان «بوی سوختگی!» نوشت: هنگامی‌که منابع خبری از آتش‌سوزی در عرشه یک کشتی جنگی متعلق به ارتش آمریکا در بندر «سن‌دیه‌گو» در جنوب‌غربی ایالات‌متحده خبردادند، کسی فکرش را نمی‌کرد این ماجرا به کابوس وزارت دفاع آمریکا تبدیل شود. در روزهایی که دونالد ترامپ به راه‌هایی برای ایجاد محدودیت و فشار دریایی برای ونزوئلا فکر می‌کرد، ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» رئیس‌جمهور آمریکا را با چالشی جدی مواجه‌کرد.

حالا سیاست دولت و رسانه‌های آمریکا سکوت خبری است. کمتر از دو روز از واقعه سن‌دیه‌گو می‌گذرد؛ اتفاقی که ارتش آمریکا را با یک چالش جدی رو‌به‌رو کرده‌است. دردسر زمانی آغاز شد که صدایی شبیه انفجار، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکا را لرزاند سپس زبانه‌های آتش اسکله سن‌دیه‌گو در ایالت کالیفرنیا را در ابری از دود و غبار فروبرد. بعضی از کاربران هم شعار ناو جنگی آمریکایی را دستمایه طنز کرده و نوشتند: «هنوز شروع به جنگیدم نکرده‌ایم ناو یو اس اس بونهوم ریچارده که از دیروز داره میسوزه. بزرگوار هنوز شروع به جنگیدن نکرده که منفجر شدی!»

واکنش‌های عجیب به سوختن ناو آمریکایی

روزنامه وطن امروز هم در یادداشتی که با تیتر «آب بریز» منتشر کرده آورده است: رویکرد آمریکایی‌ها پنهان کردن هر مدل رسوایی است. خواه این حادثه مربوط به تلفات عین‌الاسد باشد یا سقوط هواپیمای جاسوسی در افغانستان یا پشت پرده انفجار ناو یواس‌اس بونهایم ریچارد. آنچه مشخص است پنهان‌‌کاری مقامات ایالات متحده ارتباط مستقیمی با حفظ اعتبار بین‌المللی آنها دارد و آمریکایی‌ها از ترس شکسته شدن هیمنه نظامی و امنیت‌شان، در قبال هر حادثه بزرگی پنهان‌کاری بزرگ‌تری کرده‌اند. جالب است ناوهای آمریکایی چه زود آتش می‌گیرند. اخبار را پیگیری کنید که یوزپلنگان آمریکایی مسؤولیت آن را برعهده نگرفتند؟!

حتما بخوانید:  نگرانی از سرریز شدن کارگران چینی به سمت ایران

خبرگزاری فارس نیز در همین رابطه نوشت: ش‌سوزی در عرشه کشتی جنگی آمریکا ممکن است به مدت چند روز ادامه داشته باشد. شبکه خبری «پی‌بی‌اس» گزارش داده بوی دود مناطق اطراف را فرا گرفته و به نگرانی‌هایی درباره آلودگی هوا برای مناطق ساکنان اطراف منجر شده است. سکوت معنادار پنتاگون در رابطه با ارائه توضیحات پیرامون این حادثه نشان از اهمیت بالای این حادثه در معادلات نظامی آمریکا دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *