واکنش رسانه‌های اصولگرا به توقیف «صدا» واکنش رسانه‌های اصولگرا به توقیف «صدا» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش رسانه‌های اصولگرا به توقیف «صدا»

واکنش رسانه‌های اصولگرا به توقیف «صدا»

برترین‌ها: روز گذشته هفته‌نامه «صدا» ارگان حزب اتحاد ملت توقیف شد. هفته‌نامه صدا در شماره آخر خود با انتشار تصویری بزرگ از ناوهای آمریکایی، خطر حمله نظامی آمریکا به ایران را مطرح کرده بود.

طی تماسی با مدیران هفته‌نامه صدا از شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه، توقیف این هفته‌نامه اصلاح‌طلب ابلاغ شد.

واکنش‌ها به توقیف هفته‌نامه صدا

امروز نیز برخی رسانه‌های اصولگرا در صفحه نخست خود به توقیف این هفته‌نامه اصلاح‌طلب واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانید: 

روزنامه فرهیختگان، ارگان مطبوعاتی دانشگاه آزاد با انتشار تصویر زیر در صفحه نخست شماره امروز خود نوشت: در شرایط کنونی به‌طور کلی دو جریان فعال در سپهر سیاسی کشور اگرچه در روش متفاوت ولی در هدف مشترک هستند؛ دو جریانی که تلاش‌هایشان ماحصلی جز تشدید تحریم و فشار علیه کشور ندارد. طیفی از این جریان را جنگ هراسان تشکیل داده و طیفی دیگر را خوش‌خیالانی که چشم امید خود را به دموکرات‌های آمریکایی بسته‌اند.

واکنش‌ها به توقیف هفته‌نامه صدا

گفت‌وگوی اخیر رئیس سابق صدا و سیما با عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد را می‌توان در این راستا تعریف کرد. سرافراز در این گفت‌وگو از احتمال جنگ آمریکا علیه ایران سخن گفت؛ احتمالی که چنان قاطع بیان شد که برای آن زمان هم تعیین شد و به صراحت اعلام کرد آمریکا بعد از ماه رمضان قصد حمله به ایران را دارد! به‌هرحال سرافراز و همفکران امروز‌ش می‌دانند شنیدن این سخن از او که روزی بر کرسی ریاست رسمی‌ترین سازمان انتشار اخبار کشور تکیه زده بوده چه اثری خواهد داشت و بی‌شک با فرض علم به اثرگذاری پا در میدان این جنگ‌هراسی گذاشته‌اند!

حتما بخوانید:  رئال برای چهارمین بار متوالی فاتح ال‌کلاسیکو شد

اصلاح‌طلبان رادیکال که روزی در حمایت از برجام بر آتش دوگانه جنگ و صلح می‌دمیدند، امروز نیز در همان مسیر سابق گام برمی‌دارند. همزمان با اعلام اقدام متقابل ایران و پایان صبر استراتژیک یکساله، اصلاح‌طلبان رادیکال همچون کاسه‌هایی داغ‌تر از آش به دنبال منافع آمریکا افتادند تا آنجا که ظرفیت رسانه‌ای خود را نیز تقدیم‌شان کرده‌اند! در همین راستا هفته‌نامه صدا در جدیدترین شماره خود روز گذشته به صدای آمریکا تبدیل شد و بی‌پرده ابایی نداشت که «دوراهی جنگ و صلح» را به‌عنوان تیتر اصلی خود انتخاب کند؛ تیتری که در کنار گزارشی از حضور ناو هواپیمابر آمریکا، هشدار داده که «بستن تنگه هرمز منجر به جنگی گسترده می‌شود!»

جریان منتظران جوبایدن همان‌طور که اشاره شد، طیف دوم از جریانی که می‌توان آنها را به جریان موسوم به جریان تشدید تحریم تعبیر کرد را ساده‌انگاران و خوش‌خیالانی تشکیل می‌دهند که میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا تفاوت ماهوی قائل هستند. دولتی‌ها و بخشی دیگر از اصلاح‌طلبان در این تقسیم‌بندی قرار دارند. این طیف از مدت‌ها پیش چشم امید خود را به انتخابات آمریکا بسته‌اند و همین نگاه گام متقابل در برابر بدعهدی اروپا و اقدامات خصمانه آمریکا را نیز برایشان با تردید مواجه کرده است. بر همین اساس است که ارگان رسمی کارگزاران گهگاه از نامزدی سندرز علیه ترامپ استقبال و گاهی جدایی ترامپ از بولتون را تیتر می‌کند.

واکنش‌ها به توقیف هفته‌نامه صدا

روزنامه کیهان هم در واکنش به توقیف هفته نامه صدا به خاطر مطلب روی جلد خود با عنوان «دوراهی جنگ و صلح» نوشت: منتقدان پرزیدنت ترامپ در آمریکا می‌گویند او در قبال ایران نه توان آغاز جنگ دارد و نه تمایلی به آن. اما از تاکتیک همیشگی خود یعنی حداکثری کردن تهدیدات برای کشاندن طرف مقابل به میز مذاکره و دریافت بیشترین امتیازات استفاده می‌کند. هرچه وحشت بیشتر، امتیاز بیشتر. مهم‌ترین ابزار این تاکتیک هم جنگ روانی با استفاده از رسانه‌هاست. بیشتر از این چه می‌توان گفت؟

حتما بخوانید:  کرونا و گِله‌ی راننده تاکسی‌ها

واکنش‌ها به توقیف هفته‌نامه صدا

روزنامه وطن امروز هم در گزارشی با عنوان «جنگ سوخته» نوشت: با کسانی که در شرایط فعلی کشور در نقش ستون پنجم، حرف دشمنان را تکرار می‌کنند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند برخورد جدی شود. نکته قابل توجه در این‌باره این است که درباره همصدایی برخی مطبوعات با دشمن دیگر نمی‌شود گفت مثلا آنها یک نگاه سیاسی متفاوت را مطرح کردند، چرا که مردم ما تجربه برجام را در چند سال اخیر دیده‌‌اند و دیگر نمی‌توان پذیرفت برخی‌ها با اهرم جنگ به دوقطبی‌ها دامن بزنند. برخی تلاش‌های جریان اصلاحات برای برجسته‌سازی خطر جنگ نه‌تنها بی‌فایده است و تاثیری در سطوح عالیه تصمیم‌گیری نظام ندارد، بلکه بیشتر به دست و پا زدن‌های آخر برای بقا شبیه است.

جریان اصلاحات یک جریان قابل اعتماد یا اصطلاحا یک جریان خودی به حساب نمی‌آید و رویکرد جدید روحانی برای خروج مرحله‌ای از برجام نیز نشان داده او نیز با سرعت بسیار زیاد در حال فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *