ورق حلب، روغن جامد را کمیاب کرد! ورق حلب، روغن جامد را کمیاب کرد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ورق حلب، روغن جامد را کمیاب کرد!

ورق حلب، روغن جامد را کمیاب کرد!

ایسنا: سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت البرز گفت: در حال حاضر مشکل روغن جامد تولید نیست بلکه تولیدکنندگان در تامین حلب‌های بسته بندی این روغن با مشکل مواجه شده‌اند که بنا شده تغییراتی در بسته بندی آنها ایجاد شود تا مشکل عرضه روغن نیمه جامد هم حل شود.

ورق حلب، روغن جامد را کمیاب کرد!

محسن بوستانی با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص کمبود مجدد روغن:

* درست است که وضعیت توزیع روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خواربار فروشی‌های سطح استان مثل سال گذشته نیست ولی در حال حاضر مشکلی در تامین روغن مایع مورد نیاز مردم نداریم به همین دلیل از شهروندان تقاضا می‌شود در زمان مراجعه به فروشگاه‌ها به اندازه نیاز خود خرید کنند و اینگونه نباشد که بیش از مایحتاج خود روغن خریداری و در منزل دپو کنند.

* در تلاش هستیم که برای رفع نگرانی مردم از وضعیت موجودی روغن در بازار، تمرکز توزیع این محصول را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برداشته و توزیع مویرگی در مغازه‌ها و خواروبار فروشی‌های سطح استان داشته باشیم. در حال حاضر مشکل روغن جامد تولید نیست بلکه تولیدکنندگان در تامین حلب‌های بسته بندی این روغن با مشکل مواجه شده‌اند که بنا شده تغییراتی در بسته بندی آنها ایجاد شود تا مشکل عرضه روغن نیمه جامد هم حل شود.

دلایل کمبود روغن حلب در فروشگاه‌ها/افزایش تقاضای کاذب

* یک مقام مسئول با اشاره به عوامل کاهش عرضه روغن با بسته بندی حلب در فروشگاه ها، گفت: افزایش تقاضای کاذب به کمبود روغن حلب دامن زده است.

* (درباره دلایل کمبود روغن حلب در برخی فروشگاه‌ها: سه عامل در این حوزه تأثیرگذار بوده که عامل اول و مهم افزایش تقاضای کاذب است.

حتما بخوانید:  وزارت دفاع: سلاح‌های جذابی برای فروش داریم

* (با بیان اینکه روغن حلب در صنف و صنعت از جمله شیرینی و شکلات نیز مصرف می‌شود): در واقع اصناف این روغن‌ها را برای تأمین بخشی از نیاز خود از فروشگاه‌ها جمع آوری کرده‌اند.

* (با بیان اینکه نیمی از ورق حلب وارداتی است): ۵٠ درصد آن توسط فولاد مبارکه تأمین می‌شود و ۵٠ درصد هم از کشورهای چین و ترکیه وارد می‌شود که به دلیل مشکلات موجود در خصوص عدم تأمین ارز نیمایی، واردات آن با محدودیت مواجه شده است.

* این فعال بخش خصوصی میزان نیاز کشور به ورق حلب را سالانه بین ٧٠ تا ٧۵ هزار تن اعلام کرد.

با این حال روغن مایع خانوار با بسته بندی پت (پلاستیکی) به وفور در بازار عرضه می‌شود.ضمن اینکه در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن حلب در حال عرضه است.

ویدئویی از عرضه روغن پنج کیلویی در پلاستیک به دلیل کمبود ورق حلب را ببینید:

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *