ورود قوه قضائیه به اتفاقات اخیر در تجمع قم ورود قوه قضائیه به اتفاقات اخیر در تجمع قم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ورود قوه قضائیه به اتفاقات اخیر در تجمع قم

ورود قوه قضائیه به اتفاقات اخیر در تجمع قم

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و سی امین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اتفاق اخیری که در قم رخ داد گفت: شعاری در آن مراسم گفته شد و از سوی برخی ها هم رد شد. دادسرای ویژه روحانیت به این موضوع ورود کرد و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل داده است.

وی افزود: ۳۱۱نفر از محکومان مرتبط با فساد مالی محکوم به اعدام، حبس ابد؛ ۲۵تا۵سال حبس محکوم شدند. از این تعداد در سالهای اخیر ۶ نفر محکوم به اعدام شدند که دو نفر از آنها به حکم اعتراض کرده و اعدام آنها به بیست سال حبس تغییر کرد. از چهار نفر یک نفر اجرا شد و یک نفر هم در مرحله اجرا و انجام مقدمات است و دو نفر هم اعاده دادرسی مطرح کردند.

وی افزوده:۳نفر به حبس ابد، ۱۴نفر به ۲۰سال حبس؛ ۹۵نفر به ۵تا۱۰ و ۳۶ نفر از ۱۰تا ۱۵ و کسانی که تا یک سال محکوم شدند ۳۴نفر هستند. ۱۲۴نفر هم به یک تا پنج سال حبس محکوم شدند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ۵۴نفر انفصال دایم، ۹۳نفر انفصال موقت، ۹نغر تبعید شدند و حدود ۷۰ نفر به شلاق محکوم شدند. اینها مربوط به چند سال اخیر است.

سخنگوی قوه قضاییه به قطعی شدن حکم دوقاصی متخلف اشاره و تصریح کرد: رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ اصفهان به نام محمود سعادت فرزند حسینعلی به اتهام فساد اخلاقی در دادگاه عالی قضایی محکوم به سلب صلاحیت و انفصال از خدمت محکوم شد که حکم وی در تاریخ ۲۲/۵ قطعی شد.

وی با اعلام نام یکی دیگر از قضات متخلف گفت: مجید شکاری فرزند خسرو رئیس شعبه ۱۰۲۴ کیفری ۲تهران به اتهام اخذ رشوه به سلب صلاحیت قضایی محکوم شد.

حتما بخوانید:  حریرچی: در معرض گسترش ویروس کرونا هستیم

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص روند قضایی رسیدگی به پرونده ها گفت: ۲هزار و ۹۰۰میلیارد بدهی خسروی بود و کل بدهی این فرد برگشت، علاوه بر آن از خود این فرد ۶۲۵میلیارد تومان هم جزای نقدی از این فرد گرفته شد. افراد دیگری هم که در این پرونده بودند.

بیش از ۴هزار میلیارد در کل این پرونده از متهمان مختلف وصول شد. اینکه مردم فکر میکنند سه هزار میلیارد خوردند و بردند، این طور نیست و مجازات های متعددی برای متخلفان اعمال شده است که برخی از اینها هنوز در حال وصول است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه پرونده وحید مظلومین به دادگاه ارسال شده است؛ گفت: احتمالا هفته آینده دادگاه این فرد برگزار می شود. این پرونده ۱۸متهم‌دارد و در کیفرخواست صادره برای برخی از اینها افساد فی الارض مطرح شده است.

وی ادامه داد: مظلومین چند سال پیش هم دادگاهی شد و عنوان افساد فی الارض برای این فرد مطرح شد اما به خاطر اظهار نظرهای حراست بانک مرکزی و اطلاعات تبرئه شد؛ این فرد همان کسی است که ۲ تن سکه خریده است.

وی ادامه داد: پرونده محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم هم به دادگاه ارسال شده است. این فرد هم همراه محمدرضا مظلومین چند سال پیش دستگیر شد؛ همچنین سالار آقا خان هم از کسانی است که قبلاً هم بازداشت بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *