وزارت بهداشت: زمان برگزاری کنکور‌ها تغییر نمی‌کند وزارت بهداشت: زمان برگزاری کنکور‌ها تغییر نمی‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزارت بهداشت: زمان برگزاری کنکور‌ها تغییر نمی‌کند

وزارت بهداشت: زمان برگزاری کنکور‌ها تغییر نمی‌کند

ایسنا: معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تاخیری در برگزاری آزمون‌های پزشکی و غیرپزشکی سال ۹۹ نخواهیم داشت، گفت: آزمون‌ها براساس تاریخ اعلام شده برگزار خواهد شد و داوطلبان در تاریخ‌هایی که قبلا اعلام شده سر جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

علی‌اکبر حق‌دوست ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص آزمون‌های دو وزارتخانه علوم و بهداشت برای سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: آزمون‌های سال ۹۹ از جمله آزمون‌های علوم پزشکی تا همین امروز هم با چندین ماه تاخیر برگزار خواهد شد. این در حالی است که برخی از این آزمون‌ها بسیار حساس و کلیدی هستند نظیر پذیرش دستیاران پزشکی که دانشجویان باید اول مهر جاری وارد بیمارستان‌ها شوند و با توجه به اینکه عدم حضور آنها در بیمارستان‌ها آموزش علوم پزشکی و ارائه خدمات سلامت را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد بنابراین تاخیر قابل ملاحظه‌ای در برگزاری آزمون‌ها داشتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت و همچنین سایر آزمون‌ها تدبیرهای مناسب بهداشتی انجام شده است. ان‌شاءالله این آزمون‌ها در فضای امن و با کمترین خطر به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد بنابراین تاخیری در برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی در سال جاری نخواهیم داشت.

وزارت بهداشت: زمان برگزاری کنکور‌ها تغییر نمی‌کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: داوطلبان آزمون‌های مختلف در جلسات آزمون که تاریخ آنها اعلام شده است، حضور پیدا کنند و مطمئن باشند این آزمون با وسواس بسیار زیادی از نظر بهداشتی برگزار خواهد شد و ما حتی حساسیت بسیار زیادی در برگزاری جزئیات این آزمون‌ها داریم و درخصوص تمامی موارد جزئی بحث و تبادل‌نظر شده و راهکارهایی را اندیشیده‌ایم تا بتوانیم زمینه برگزاری آزمون بدون خطر را فراهم کنیم.

حتما بخوانید:  بهانه‌های مسافران برای رفتن به شمال را ببینید

حقدوست همچنین درخصوص پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آزمون‌های سال ۹۹ نیز گفت: فاصله قرار دادن صندلی‌ها در این آزمون بیش از حد متعارف و فضاها بسیار بزرگتر خواهد بود و از جمعیت حاضر در سالن‌ها کاسته خواهد شد و زدن ماسک برای تمامی داوطلبان اجباری است. ضمن اینکه وسایل ضدعفونی‌کننده در فضاهای برگزاری آزمون آماده است.

وی تاکید کرد: اگر داوطلبی در جلسه آزمون‌ها علامت مختصری از بیماری کووید ۱۹ را داشته باشد براساس تدابیر اندیشیده شده این داوطلبان در فضایی مجزا امتحان خواهند داد و سعی می‌کنیم این نگرانی را از دیگران بزداییم و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: تلاش داریم شرایطی را فراهم کنیم تا اگر احیاناً داوطلبی در آزمون‌های امسال کسالتی دارد حتی‌الامکان بتواند آزمون خود را بدهد حتی برگه‌های امتحان را روی زمین قرار نمی‌دهیم تا آلودگی ایجاد نشود. بنابراین پروتکل‌های بهداشتی در تمامی جزئیات اجرایی خواهد شد و ایمنی آزمون‌ها را نیز تامین خواهیم کرد.

حقدوست در پایان درخصوص وضعیت داوطلبان مبتلا به کرونا در آزمون‌های امسال نیز گفت: برای این داوطلبان که قطعا آمارشان در اقصی‌نقاط کشور اندک است، سازمان سنجش تدابیری اندیشیده تا در آزمون‌هایی نظیر کنکور و سایر آزمون‌ها در شرایط مجزایی امتحانات خود را بدهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *