وزیر ارشاد: درباره تئاتر‌های لاکچری مداخله نمی‌کنیم وزیر ارشاد: درباره تئاتر‌های لاکچری مداخله نمی‌کنیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزیر ارشاد: درباره تئاتر‌های لاکچری مداخله نمی‌کنیم

وزیر ارشاد: درباره تئاتر‌های لاکچری مداخله نمی‌کنیم

خبرگزاری مهر:  عصر امروز ۱۹ آذرماه عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دوازدهمین جشنواره «سینما حقیقت» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر محل برگزاری سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: گزینه‌های مختلفی مطرح است؛ هم گزینه‌های قبلی و هم گزینه‌های جدید. البته دست ما در این پروسه خیلی باز نیست. سینمای ما فضای یک جای ثابت برای میزبانی جشنواره را ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم شرایط و منابع سازمان سینمایی با حمایت دولت اجازه دهد به این سمت برویم که سینمای ایران مکانی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف داشته‌ باشد.

سال‌های سابق آقای حیدریان مقدمات این اتفاق را طی کردند و امیدوارم در دوره جدید با پشتیبانی مسئول جدید این امر صورت بگیرد و این مسیر ادامه پیدا کند. البته می‌دانیم این کار یک کار دراز مدت است اما برای امسال هم گزینه‌ها سال‌های قبل مطرح است.

گزینه‌های جدید هم مطرح شده از همین رو ما باید فواید و مشکلات این موضوع را برآورد کنیم. امیدواریم فضای جدید برای ما باز شود اما اگر باز نشد تلاش می‌کنیم مشکلات سال‌های قبل را حل کنیم.

وزیر ارشاد افزود:‌ همانطور که در جریان هستید سال قبل مشکلات پردیس ملت در روزهای نخست جشنواره ملی فیلم فجر زیاد بود ولی رفته رفته این مشکلات حل شد با تجربه‌ای که داریم اگر به گزینه های قبل هم برویم حتما مسایل سال‌های قبل را حل می‌کنیم. باید گزینه ها بررسی ها شود زیرا ممکن است این مکان جدید به نتیجه نرسد.

سرپرست همه اختیارات رئیس را دارد

حتما بخوانید:  کوپن در قالب بسته حمایتی دولت بر می‌گردد

صالحی در پاسخ به سوال دیگری درباره قطعی شدن حکم حسین انتظامی برای ریاست سازمان سینمایی اظهار کرد: در نظام اداری کشور اینطور است که سرپرست از لحاظ مسئولیت مثل یک رییس ثابت اختیارات دارد و چنین فردی همه اختیارات عنوان ریاست را دارد.

وی ادامه داد: درباره آقای انتظامی هم این چنین است و چیزی از مسئولیت‌های او کاسته نشده و باید کارهایی که می‌تواند را در مقام سرپرستی سازمان سینمایی انجام بدهد. ما سندهای بالادستی داریم که این سندها در سازمان سینمایی تنظیم شده و مبنای ماست البته هر مدیریت هم در دامنه آن تواند راهبردهایی را به پیش ببرد اما چارچوب کار همان است.

وزیر ارشاد در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر جایگاه سینمای مستند در سینمای ایران گفت: به نظرم اگر ما سینمای ایران به عنوان ظرفیت قابل توجه تلقی می‌کنیم سینمای مستند یک بخش مهم از این ظرفیت است؛‌اینکه تقریبا هزار فیلم مستند در سال تولید می‌شود نشان دهنده ظرفیت ما است فیلمسازان جوان و پیشکسوت ما فضای قابل توجه در سینمای مستند پدید آورده‌اند و سینمای مستند بخشی از هویت فرهنگی و هنری ما است.

صالحی افزود: وقتی ما با مجموعه‌های مختلف جهانی صحبت می‌کنیم می‌بینم سینمای مستند ما بسیار شناخته شده است و جذابیت های سینمای مستند ما را می شناسند. سینمای مستند پل ارتباطی فرهنگی ایران با سینمای جهان و جامعه واقعی جامعه ایران است.

جامعه ایران لایه‌های مختلفی دارد و سینمای مستند با تصویرسازی که از این فضا می‌کند، روایتگر این فضا است و پشتوانه ای برای توسعه کشور می تواند باشد. یکی از بحث‌های جدی ما این است که سینمای مستند در حوزه‌های مختلف می تواند تجربه ها و عبرت ها را ثبت کند. سینمای مستند ما با قابلیت‌های مختلف یکی از توانمندی‌های ماست.

حتما بخوانید:  ترامپ: ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت!

وی درباره سینمای مستند عنوان کرد: در این سال‌ها همانطور که در تولید مستند پیشرفت داشتیم در حوزه عرضه هم رو به رو رشد بوده ایم. شاید زمانی بینندگان سینمای مستند اقلیت خاصی بودند اما حالا فضای سینمای مستند با تنوع موضوعات و تکنیک‌ها در حال رشد است.

همین اتفاق باعث می‌شود ذائقه‌های مصرف بالا برود و فضاهای مختلف هم برای ببیندگان فراهم شود. با توجه به مسیری که در افزایش سینمای کشور پدید می‌آید از طریق دیجیتال کردن سالن‌های آزاد عملا فضاهای تازه‌ای را برای سینمای مستند فراهم می‌کنیم. این‌ها کمک می‌کند تولید کنندگان سینمای مستند احساس بهتری پیدا کنند تا برای دیدن آثار مستند فضاهای تازه پیدا کنند. همچنین می توانیم فضاهای وسیع تری را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رفتن یا ماندن مدیران سینمایی مانند محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل فعلی مرکز گسترش به دلیل پایان مأموریت‌شان از سوی صدا و سیما گفت: ما تقاضا کردیم و هنوز امیدوار هستیم تا دوستان صدا و سیما آن افرادی را که به سینما آمده‌اند و ماموریتشان به پایان رسیده، استمرار حضور داشته باشند. از همین رو نامه‌نگاری‌هایی کرده‌ایم و پیگیری‌ها همچنان ادامه داد.

صالحی درباره گرانی بلیت‌های تئاتر و بحث «تئاترهای لاکچری» هم گفت: ما معتقدیم دولت نمی‌تواند نظام قیمت‌گذاری را به‌صورت مستقیم جلو ببرد.

نگاهی وجود دارد که دولت ها قیمت گذار شوند که این نگاه ممکن است در کوتاه مدت جواب بدهد اما نمی‌شود این موضوع را پایدار نگه داشت. آنچه باید اتفاق بیفتد همکاری مشترک بین دولت و اصناف است ما از دوستان خواسته ایم این مسیر را ادامه بدهند.

حتما بخوانید:  پیروزی نجات‌بخش رئال و کولاک لیورپول و بایرن

وی افزود: این یک نگاه بخش‌نامه‌ای است که بگوییم قیمت بلیت‌ها نباید بالاتر از سطحی برود. این همان نگاه دولتی است. ما مصرانه می خواهیم این این مسیر را با تفاهم میان دولت و صنوف جلو ببریم چراکه معتقدیم فضای هنر، فضای تعاملی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *