ویدئوی خیره‌کننده از ماموریت سفر انسان به مریخ ویدئوی خیره‌کننده از ماموریت سفر انسان به مریخ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ویدئوی خیره‌کننده از ماموریت سفر انسان به مریخ

ویدئوی خیره‌کننده از ماموریت سفر انسان به مریخ

گجت نیوز: ایلان ماسک در رویداد معرفی پیشرفت های فضاپیمای استارشیپ، ویدئویی دیدنی از ماموریت سفر انسان به مریخ منتشر کرد که پیشنهاد می کنیم، تماشا کنید.

روز گذشته، مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک، رویدادی را در بوکا چیکای تگزاس برگزار کرد و در آن از آخرین پیشرفت‌های استارشیپ رونمایی به عمل آورد. ماسک پیش از آنکه درباره جزئیات این پیشرفت جدید چیزی بگوید، گفت که بد نیست ابتدا بدانیم چرا استارشیپ توسعه یافته است.

همان‌طور که ماسک گفت، انسان امروزی در حال تبدیل شدن به یک گونه چند سیاره‌ای است و این نکته‌ای مهم و حیاتی برای زندگی آینده است که باعث می‌شود بتوانیم به زندگی در دیگر سیارات و حتی فراتر از منظومه شمسی نیز فکر کنیم.

ماموریت سفر انسان به مریخ و بازوهای عظیم چاپستیک

راه اندازی مجدد و سریع استارشیپ نکته‌ای مهم برای آن است. برای انجام این کار، اسپیس ایکس از یک بازوی رباتیکی به نام «چاپستیک» در برج پرتاب موشک استفاده خواهد کرد تا بتواند موشک بوستر را دوباره برگرداند. به این ترتیب، برج پرتاب می‌تواند پرتاب موشک را فعال کند و استارشیپ را بازیابی نماید.

ماسک هدف بلندپروازانه‌ای برای استارشیپ تعیین کرده است. او می‌گوید هدف این است که هر ماه یا هر سه ماه یکبار یک سازه (ترکیبی از فضاپیما و موشک) بسازیم. وی در ادامه می‌افزاید:

قصد داریم فضاپیماهای بیشتری نسبت به بوسترها داشته باشیم زیرا هر چقدر هم که بوسترها بزرگ باشند، باید بتوانند در عرض ۶ دقیقه به زمین برگردند. به لحاظ نظری فضاپیما می‌تواند در هر ۶ یا ۸ ساعت یکبار پرتاب شود اما بوسترها می‌توانند در هر یک ساعت این کار را انجام دهند و مدت زمان رفت و برگشت آنها از فضا به زمین، شش دقیقه خواهد بود.

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *