پروین: با دایی و مظلومی هم به جام جهانی می‌رویم پروین: با دایی و مظلومی هم به جام جهانی می‌رویم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پروین: با دایی و مظلومی هم به جام جهانی می‌رویم

پروین: با دایی و مظلومی هم به جام جهانی می‌رویم

فرهیختگان: اوضاع تیم ملی چندان مساعد نیست. از چند روز قبل اخباری در رابطه با احتمال فسخ قرارداد مارک ویلموتس و یک تغییر دیگر در راس کادرفنی تیم ملی منتشر شد و هرچه جلوتر رفتیم اخبار منتشرشده بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفت و حالا مشخص شده که فدراسیون ایران با سرمربی بلژیکی دچار چالش جدی شده و هر آن ممکن است خبر قطع همکاری منتشر شود.

همزمان اخباری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد مدیران فدراسیون در پشت پرده مذاکراتی با برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس انجام داده‌اند تا اگر بدون دردسر از ویلموتس عبور کردند دوباره تیم ملی را به برانکو بدهند. کارشناسان مختلف نیز نظرات متفاوتی در این خصوص دارند. یکی از اسطوره‌های فوتبال ما اما می‌گوید بهتر است ویلموتس برود و یک ایرانی به جایش انتخاب شود. گفت‌وگو با علی پروین را در ادامه می‌خوانید.

نظر شما درباره اتفاقات اخیر چیست؟ ویلموتس عملکرد خوبی داشته؟

مشکل اصلی به نظر من غیبت زیاد مربیان خارجی است. معلوم نیست چگونه قرارداد می‌بندند که مربیان می‌توانند بیشتر تایم قراردادشان را خارج از ایران باشند. همین ویلموتس دو روز هست، دو ماه نیست! با این وضعیت که تیم ملی به جایی نمی‌رسد.

زمان شما هم مربیان خارجی چنین اجازه‌ای داشتند؟

خیر، یادم است آلن راجرز که سرمربی پرسپولیس بود فقط بین ۲۰ روز تا یک ماه در سال اجازه داشت که از ایران خارج شود. الان خارجی‌ها مثل ویلموتس اصلا ایران نیستند. معلوم نیست سرمربی تیم ملی کی می‌خواهد زمان بگذارد و هم لیگ داخلی و لژیونرهای خودمان را زیرنظر بگیرد و هم عملکرد رقبای ما در مقدماتی جام‌جهانی را.

حتما بخوانید:  پالیتیکو: سند توافق‌شده برای دیدار ترامپ و روحانی

الان باید چه کرد؟ همه نگران هستند که ما جام‌جهانی را از دست بدهیم.

خیلی بد است که ما نگران این مساله باشیم. به عقیده من تیم ملی ما با مربیان داخلی مثل قلعه‌نویی، دایی، تارتار و مظلومی هم می‌تواند به جام‌جهانی برود.

البته می‌گویند گزینه فدراسیون برانکو ایوانکوویچ است.

برانکو مربی خوبی است، اما به نظرم اگر این اتفاق بیفتد هم زیاد فرقی به حال تیم ملی ندارد، چون نوع قراردادها ظاهرا طوری است که خارجی‌ها می‌توانند زیاد ایران نباشند. سرمربی تیم ملی باید وقت بگذارد و همه‌چیز را زیرنظر بگیرد، نه‌اینکه به هر بهانه کشور را ترک کند. من چهار، پنج سال سرمربی تیم ملی بودم و تمام‌وقت بازیکنان داخلی و رقبا را زیرنظر می‌گرفتم. در این مدت حقوقی هم دریافت نمی‌کردم.

در مجموع عقیده دارید که الان باید مربی ایرانی انتخاب شود؟

بله، به نظر من مربیان داخلی پتانسیل خوبی دارند. الان باید مبلغ کلانی ارز خارجی به مربیان خارجی بدهیم که به قدر کافی هم برای تیم ملی وقت نمی‌گذارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *