پلیس: تولید خودرویِ ناایمن پراید را متوقف کنید پلیس: تولید خودرویِ ناایمن پراید را متوقف کنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پلیس: تولید خودرویِ ناایمن پراید را متوقف کنید

پلیس: تولید خودرویِ ناایمن پراید را متوقف کنید

باشگاه خبرنگاران: سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلان شهر‌ها در هتل آسمان اصفهان افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر در جاده‌ها و شهر‌های کشور بر اثر تصادف جان باختند و بیش از ۳۶۵ هزار نفر معلول و مجروح شدند.

وی با بیان اینکه در تصادف راه برگشتی وجود ندارد گفت: این درحالیست که ۳۷ درصد تصادفات و ۷۰ درصد کشته‌ها در جاده‌ها رخ می‌دهد.

سردار هادیان فر افزود: شرایط فعلی کشور در حوزه حوادث ترافیکی نسبت به سال ۸۵ به دلیل افزایش سطح دانایی و هوشمندی مردم، استفاده از دوربین و تجهیزات بهبود یافته، ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه امروز ترافیک دغدغه همه کشور‌ها است گفت: سالانه ۱.۵ میلیون نفر در دنیا بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

پلیس راهور: تولید پراید را متوقف کنید

رییس پلیس راهور ناجا افزود: آنچه باعث نگرانی است ناهنجاری، بی نظمی، جانباختگان و شدت تصادفات است که باید از روش‌ها و شرایط جدید دنیا استفاده شود.

وی بیان داشت: در سال ۸۵، حدود ۲۷ هزار نفر در جاده‌های کشور فوت شدند و با ضریب سه تعداد مجروحان و مصدومان است.

سردار هادیان فر افزود: افزایش جهشی بنزین از یکصد به یکهزار تومان که باعث کاهش سفر‌ها شد، تشدید مجازات‌های بازدارنده، تغییر قانون جرایم و آزاد شدن ورود خودرو‌های خارجی به کشور، تا سال ۹۶ به کاهش آمار حوادث ترافیکی منجر شد.

توقف تولیدپراید خواست پلیس راهور ناجاست

وی خودروی پراید را از وسایط نقلیه ناایمن در جاده‌های کشور دانست و تاکید کرد: پلیس راهور ناجا در مکاتباتی خواستار توقف تولید پراید از اواخر سال ۹۸ تا ۹۹ شد.

حتما بخوانید:  طالبان باز هم سر می‌بُرَد؛ این بار نوبت مانکن‌هاست!

سردار هادیان فر در عین حال تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۶ قطعات خودرو و خودرو‌های ایمن وارد می‌شد بطوریکه برخی خودرو‌ها بیش از هشت تا ۱۱ ایربگ داشتند و همین موضوع باعث کاهش تلفات حوادث ترافیکی شده بود.

وی افزود: الان در شرایطی هستیم که بنزین از آب ارزان‌تر است، قانون خیلی بازدارندگی ندارد، واردات خودرو‌های خارجی متوقف شده و خودرو‌های داخلی خیلی ایمن نیست و قطعات یدکی نیز کیفیت و ایمنی لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: اغلب تصادفات بر اثر آن است که به دلیل نبود قطعه مشکلات خودرو بصورت مستمر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در شهر‌هایی که به توسعه و تجهیز دوربین‌ها، معابر شهری، تقاطع ها، زیرگذر‌ها و روگذر‌ها برای تردد‌ها بیشتر توجه شده آمار حوادث ترافیکی بسیار کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در سال ۹۷، یکهزار و ۶۳۸ فوت شده و جرحی در این کلان شهر‌ها ثبت شده که در مجموع ۳۸ درصد تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است.

سردار هادیان فر افزود: رانندگان ۲۴ درصد و موتورسیکلت سواران ۳۰ درصد در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که این معضل نیازمند توجه بسیار جدی

در بحث توسعه انضباط در کشور است.

باید از ظرفیت حوزه استارتاپ‌ها و نرم افزار‌های هوشمند در حوزه ترافیک استفاده شود

سردار هادیان فر یکی از برنامه‌های پلیس راهور را رفتن به سمت حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: باید ظرفیت حوزه استارتاپ‌ها و نرم افزار‌های هوشمند در حوزه ترافیک استفاد بهتری شود.

وی تاکید کرد: امروزه در کشور با ۸۰ میلیون نفر جمعیت، ۱۱۰ میلیون گوشی تلفن همراه فعال وجود دارد که ۷۳ درصد آن هوشمند است.

حتما بخوانید:  فواد ایزدی: مشکل آمریکا نبود شورای نگهبان است

فرمانده راهور ناجا همچنین با بیان اینکه علت ۹۲درصد تصادفات پس از راه و وسیله، عامل انسانی است گفت: باید تمام ۳۳ دستگاه متولی و مسوول در حوزه ترافیک بر روی رفتار و فرهنگ سازی متمرکز شوند.

دوازدهمین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترفیک و روسای پلیس راهور کلان شهر‌های کشور به مدت ۲ روز با هدف تبادل اطلاعات در زمینه کاهش حوادث و موانع ترافیکی و دستیابی به راهکار‌های لازم در اصفهان برگزار می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *