پمپئو: برجام به پَشیزی نمی‌ارزد پمپئو: برجام به پَشیزی نمی‌ارزد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو: برجام به پَشیزی نمی‌ارزد

پمپئو: برجام به پَشیزی نمی‌ارزد

دیده بان ایران: مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور در مصاحبه‌ای به توئیت انتقادی سناتور دمکرات، کریس مورفی، در مورد افزایش ذخایر اورانیوم ایران پاسخ داد.

کریس مورفی در توئیت خود این سؤال را مطرح کرده بود که شاید خارج نشدن آمریکا از برجام «می‌توانست به محدود ماندن ذخایر اورانیوم ایران» کمک کند.

مایک پومپئو دو روز پیش از این در توئیتی نوشته بود: «گزارش شده که میزان ذخایر اورانیوم ایران ۱۰ برابر بیشتر از سقفی است که در برجام تعیین شده است» و واکنش سناتور مورفی به این توئیت بود.

پمپئو: برجام به پَشیزی نمی‌ارزد

پومپئو در مصاحبه با شانون بریم، خبرنگار فاکس نیوز، در پاسخ به آقای مورفی اظهار کرد: «همین واقعیت که آنها این مقدار ذخیره کرده‌اند نشان می‌دهد که آن توافق به پشیزی نمی‌ارزد».

وزیر امور خارجه ایالات متحده در ادامه با اشاره به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده کم‌غلظت کشورمان مدعی شد: «آنها به آسانی توانستند سانتریفوژهایشان را روشن کرده و خطری واقعی ایجاد کنند».

او افزود: رئیس جمهوری آمریکا «تصریح کرده است که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت و راهبردی که او اتخاذ کرده این خطر را برای مردم آمریکا کاهش می‌دهد».

طبق برجام که تیرماه سال ۱۳۹۴ بین ایران و شش قدرت جهانی امضاء شد، کشورمان تنها مجاز بود که کمتر از ۲۰۳ کیلوگرم ذخایر اورانیوم کم‌غلظت در اختیار داشته باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  دو شرط موفقیت احتمالیِ قرارداد ایران با چین

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *