پمپئو: تحریم‌ها تا موافقت ایران با مذاکره ادامه دارد پمپئو: تحریم‌ها تا موافقت ایران با مذاکره ادامه دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو: تحریم‌ها تا موافقت ایران با مذاکره ادامه دارد

پمپئو: تحریم‌ها تا موافقت ایران با مذاکره ادامه دارد

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن تا زمان عقد توافقی جامع با ایران به اعمال فشار علیه جموری‌اسلامی ادامه خواهد داد.

 به نقل از العربیه، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در پی اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه نهادهای بانکی و مالی کشورمان مدعی شد که این تحریم‌ها ایران را از آنچه که “حمایت مالی از تروریسم و اخاذی هسته‌ای که جهان را به خطر می‌اندازد” خواند، منع می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در این راستا گفت: کمپین فشار حداکثری اقتصادی ما تا زمانی که ایران خواهان برقراری مذاکرات جامع جدیدی در خصوص رفتارهای خصمانه نظام نباشد، ادامه خواهد یافت‌.

وی مدعی شد که ایران از بودجه‌ای که مختص به مردم ایران بوده است برای تامین مالی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و بسیج استفاده کرده است.

پمپئو ضمن تاکید بر اظهارات واهی خود در خصوص حمایت آمریکا از مردم ایران مدعی شد: اقدامات امروز بر روی مجوزها و مصونیت‌های صادرات بشردوستانه به ایران که با قدرت تمام در حال اجرا و تاثیرگذاری هستند، تاثیری نخواهد گذاشت.

وی در انتها ادعا کرد: ما متعهد هستیم تا به دسترسی مردم ایران به کالاهای بشردوستانه و دیگر کالاها و خدمات ضروری ادامه دهیم و بار دیگر بر پیشنهاد آمریکا مبنی بر کمک‌رسانی به ایران در تلاش‌هایش برای پاسخ‌گویی به شیوع ویروس کرونا تاکید می‌کنیم.

این ادهای پمپئو در حالی است که تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایران حتی برای واردات دارو و ملزومات پزشکی با دشواری های زیادی رو به روست و به اذعان کارشناسان بین‌المللی عملا تحریم های آمریکا مردم ایران را به شکل مستقیم هدف قرار داده است.

حتما بخوانید:  اشتباه عجیب علیرضا بیرانوند در دقیقه ۹۱

دولت آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۸ بانک ایرانی را که ادعا کرده است تاکنون تحریم‌های پیشین آمریکا را دور زده‌اند، تحریم کرده و نهادهای مالی خارجی و غیر ایرانی را در خطر توبیخ شدن در اثر تجارت و تبادلات مالی با آنها قرار داد. تحریم‌های جدید ارتباط این بانک‌ها را با نظام پولی بین‌المللی قطع می‌کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا درباره این تحریم‌ها گفت: اقدام امروز برای تعیین بخش مالی و تحریم ۱۸ بانک بزرگ ایرانی نشانگر تعهد ما به متوقف کردن دسترسی غیرمجاز به دلارهای آمریکا است. برنامه تحریم‌های ما تا زمانی که ایران حمایتش از فعالیت‌های تروریستی را متوقف کند و به برنامه‌های هسته‌ای‌اش پایان دهد، ادامه خواهد داشت. اقدامات امروز همچنان تبادلات بشردوستانه برای حمایت از مردم ایران را مجاز خواهد ساخت!

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *