پمپئو: ترامپ دوست دارد با ایران گفتگو کند پمپئو: ترامپ دوست دارد با ایران گفتگو کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو: ترامپ دوست دارد با ایران گفتگو کند

پمپئو: ترامپ دوست دارد با ایران گفتگو کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آشتی با ایران در چه شرایطی ممکن است گفت: «این همیشه ممکن است. رئیس‌جمهور [ترامپ] این را روشن کرده که این را [گفت‌وگو با ایران را] دوست دارد و از آن استقبال می‌کند.»

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه (اول مردادماه) یکی دیگر از سخنرانی‌های ضدایرانی خود را در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان انجام داد.

پمپئو: ترامپ دوست دارد با تهران گفتگو کند

وزیر خارجه آمریکا برای سخنرانی روی سن حاضر شد و تلاش کرد تصویری سیاه از وضعیت ایران ترسیم کند.

پمپئو مدعی شد امروز بسیاری ازآمریکایی‌ها در داخل ایران بازداشت یا مفقود شده‌اند. او گفت دولت ترامپ سرسختانه تلاش می‌کند تا آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را به وطن برگرداند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با اشاره به تحریم مقام‌های ارشد ایران گفت: «ما از برخورد با حکومت ایران در بالاترین سطوح آن هراسی نداریم.»

وی گفت: «در زمینه سیاست خارجی، مأموریت حکومت برای صادر کردن ایدئولوژی انقلابی به تولید کارزار چنددهه‌ای خشونت و بی‌ثباتی در خارج از این کشور منجر شده است.»

پمپئو مدعی شد: «شریکان ما در خاورمیانه از حملات سایبری ایران و رفتارهای تهدیدکننده این کشور در آب‌های خلیج فارس به ستوه آمده‌اند…در واقع، متحدان اروپایی ما هم از تروریسم مورد حمایت حکومت ایران مصون نیستند.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد بیش از هزار نظامی آمریکا در اثر منفجر شدن بمب‌های کنار جاده‌ای ایرانی‌‌ها کشته شده‌اند.

پمپئو در بخش دیگری از سخنانش به اعدام «محمدرضا ثلاث» اشاره کرد اما بدون توضیح درباره اینکه او راننده اتوبوسی بود که در شب حادثه خیابان پاسداران در گلستان هفتم سه تن از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفت و به‌شهادت رسانده او را «یک مرد ساده، یک راننده اتوبوس و پدر دو فرزند» توصیف کرد.

حتما بخوانید:  کرونا به مرز‌های غربی ایران رسید

وی همچنین گفت: «گاهی اوقات اینطور به نظر می‌رسد که دنیا حساسیتش را نسبت به استبداد حکومت در داخل و کارزار خشونتش در خارج از دست داده است، اما ایرانی‌های مغرور درباره تخلفات حکومتشان ساکت نیستند و آمریکا در دوران رئیس‌جمهور ترامپ هم ساکت نخواهد بود.»

پمپئو در ادامه تصریح کرد: «در حال حاضر، ایالات متحده به یک کارزار مالی و دیپلماتیک برای قطع منابع مالی مورد استفاده حکومت ایران برای غنی کردن خودش و حمایت از نابودی و مرگ رو آورده است.»

وی گفت: «تعهد داریم بیشترین فشار را بر حکومت برای جلوگیری از تولید ثروت و انتقال آن اعمال کنیم و این کار را انجام خواهیم داد. هسته این کارزار را اعمال مجدد تحریم‌ها علیه بخش انرژی و بانکی ایران تشکیل می‌دهد. تمرکز ما همکاری با کشورهای واردکننده نفت خام ایران برای رساندن این واردات به کمترین مقدار و نزدیک صفر تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) است.»

پمپئو اضافه کرد: «ما از همه کشورها -تمام کشورهایی که از رفتارهای مخرب جمهوری اسلامی به تنگ آمده‌اند- می‌خواهیم به کارزار فشار ما بپیوندند.»

وی در ادامه ادعاهای مضحک خود گفت: «چهل سال است که مردم ایران از رهبرانشان شنیده‌اند که آمریکا شیطان بزرگ است. تصور نمی‌کنیم آنها دیگر علاقه‌ای به شنیدن اخبار جعلی داشته باشند.»

او سپس به تشریح برنامه دولت ترامپ برای راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران پرداخت و گفت دولت آمریکا در حال راه‌اندازی یک کانال ۲۴ ساعته فارسی‌زبان برای پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و فعالیت در فضای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی است.

پمپئو در ادامه اظهاراتش تقسیم‌بندی میانه‌رو-تندرو در ایران را رد کرد و گفت: «برخی نگران هستند مقابله با جمهوری اسلامی به میانه‌روها لطمه می‌زند، این به اصطلاح میانه‌روها در ایران، هنوز انقلابیون اسلامی با اهداف ضدآمریکایی و غرب‌ستیزانه هستند.» وی مدعی شد توافق هسته‌ای نتوانست مقام‌های ایران را میانه‌رو کند.

حتما بخوانید:  زنان امروز اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند

پمپئو گفت دولت ترامپ از تمامی فرصت‌ها برای مطرح کردن «تخلفات حقوق بشری ایران» استفاده خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی ضدایرانی خود گفت: «همان‌طور که ترامپ گفته ما مایل به گفت‌وگو با رژیم ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما شاهد تغییرات ملموس، قابل اثبات و ادامه‌دار در سیاست‌های تهران باشیم.»

پمپئو در بخش پرسش و پاسخ، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آشتی با ایران در چه شرایطی ممکن است گفت: «این همیشه ممکن است. رئیس‌جمهور [ترامپ] این را روشن کرده که این را [گفت‌وگو با ایران را] دوست دارد و از آن استقبال می‌کند.»

وی در ادامه گفت: من سه سفر به پیونگ‌یانگ کرده‌ام- رژیمی که رفتارش با مردمش طوری بوده که آزادی‌ها را از آنها سلب کرده است. رئیس‌جمهور گفته اگر ما بتوانیم این تغییر را به وجود بیاوریم و کاری کنیم که حکومت، تصمیم‌های راهبردی درباره ضمانت بهزیستی خودش و مردمش بگیرد، ما آماده گفت‌وگو هستیم.»

پمپئو تأکید کرد: «رئیس‌جمهور بیش از یک بار گفته که آماده است این اتفاق با مسئولان در ایران هم بیفتد، اما چنین رویدادی تا وقتی که شاهد تغییرات ملموس، مشهود و بازگشت‌ناپذیر در حکومت ایران نباشیم رخ نخواهد داد. من امروز هنوز شاهد چنین تغییراتی نیستم، اما به امید زنده‌ام.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *