پمپئو: ترانزیت نفت از تنگه هرمز متوقف نمی‌شود پمپئو: ترانزیت نفت از تنگه هرمز متوقف نمی‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو: ترانزیت نفت از تنگه هرمز متوقف نمی‌شود

پمپئو: ترانزیت نفت از تنگه هرمز متوقف نمی‌شود

خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه به شمار می رود و سیاست های واشنگتن در راستای مقابله با این تهدیدهاست.

در پی سخنان اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه اگر آمریکا بخواهد مانع صادرات نفت ایران شود، نفت منطقه نیز صادر نخواهد شد، ناظران این سخنان رئیس جمهور ایران را تهدید آشکار برای بستن تنگه هرمز تلقی کرده اند در همین راستا وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه اماراتی اسکای نیوز گفت که آمریکا به حفظ خطوط حمل و نقل دریایی در تنگه هرمز در خلیج فارس متعهد است تا انتقال نفت به سراسر جهان متوقف نشود.

آمریکا: ترانزیت نفت از تنگه هرمز متوقف نمی‌شود

پمپئو بدون اشاره به جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته است مدعی شد که پاسخ موشکی انصار الله به حملات عربستان در یمن «امنیت منطقه را به خطر می اندازد» و افزود: با شرکایمان همکاری می کنیم تا با اقدامات ایران در منطقه چه در زمینه حمایت از حوثی ها چه حمایت از حزب الله لبنان در سوریه مقابله کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود ایران را به دست زدن به اقداماتی «خبیث» در منطقه متهم کرده و مدعی شده است که تحریم های آمریکا علیه ایران مردم این کشور را هدف قرار نمی دهد بلکه به حکومت ایران اعلام می کند که اقداماتش «پلید» است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که هزینه این اقدامات برای ایران گران تمام خواهد شد و افزود: تمرکز اساسی ما بر این است که مانع دستیابی ایران به بودجه لازم برای انجام اقدامات «پلیدش» شویم.

حتما بخوانید:  استقلال، اولین تیم ۱۰۰۰ امتیازی لیگ برتر

او همچنین با دخالت در امور داخلی سوریه مدعی شده است که حضور ایران در سوریه توجیهی ندارد و باید نیروهای ایرانی سوریه را ترک کنند.

وی در ادامه هم گفت که اوضاع در جنوب سوریه بسیار دشوار است و برای حل بحران این کشور باید به راهکاری دست پیدا کرد که تنوع جامعه سوریه را منعکس کند.

وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه کشورش به دنبال فراهم کردن مقدمات حل سیاسی بحران سوریه است گفت: مذاکرات صلح سوریه باید به خشونت در این کشور پایان داده و زمینه بازگشت آوارگان سوری را فراهم کند و به تدوین قانون اساسی و راهکاری بر اساس خواسته مردم این کشور منجر شود.

وی در خصوص توافق آمریکا و روسیه در جنوب سوریه هم گفت که واشنگتن و مسکو توافقی در خصوص مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه داشته اند که روسیه این توافق را نقض کرده است.

پمپئو افزود: با همه طرف‌های درگیر در تلاش هستیم تا ایران، روسیه و سوریه تعهدات سیاسی خود را عملی کنند.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت خرید نفت ایران از ۴ نوامبر اجرایی خواهد شد و خرید نفت ایران از این تاریخ نقض تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

وی مدعی شده که این اقدام در این راستا صورت گرفته تا حکومت ایران بداند که به خاطر اقدامات‌اش پاداش نخواهد گرفت.

پمپئو در ادامه گفت: ایران باید بداند تا زمانی که به کشوری طبیعی تبدیل نشود وضعیت اقتصادی‌اش بهبود پیدا نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری عجیب مدعی شد توافق هسته‌ای راهی برای دستیابی ایران به سلاح اتمی بوده است و آمریکا تلاش می‌کند مانع چنین چیزی شود.

حتما بخوانید:  حسن یزدانی با اقتدار راهی نیمه‌نهایی شد

وی در عین حال گفته که واشنگتن و اروپایی‌ها به دنبال ایجاد طرح جدیدی هستند تا برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.

وی مدعی شد که واشنگتن با همکاری امارات و عربستان تهدید ایران در یمن را کاهش داده و از قاچاق سلاح توسط ایران جلوگیری کرده است.

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *