پومپئو: تسلیم باج‌گیری هسته‌ای ایران نشوید پومپئو: تسلیم باج‌گیری هسته‌ای ایران نشوید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پومپئو: تسلیم باج‌گیری هسته‌ای ایران نشوید

پومپئو: تسلیم باج‌گیری هسته‌ای ایران نشوید

برترین‌ها: دیشب بود که ایران گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای را برداشت و این اقدام به گمان فرانسه و بریتانیا به نوعی نقص برجام است. حالا آلمان این اقدام را محکوم کرده و روسیه هم از ایران خواسته که به تعهدات پایبند باشد. در این میان اسرائیل این اقدام را تلاش برای دسترسی به بمب هسته‌ای می‌داند و آمریکا هم از زبان هوک و پمپئو این رفتارهای ایران را یک نمایش برای باج‌گیری قلمداد می‌کند.

پمپئو حتی از جامعه جهانی خواسته که فشار بر ایران بیشتر شود. در این میان اخراج بازرس آژانس هم فضا را آشفته‌تر کرده، ایران می‌گوید بازرس آژانس باخودش مواد منفجره همراه داشته. در هر صورت آن‌چه که واضح است حالِ خوب افراطیون ایرانی و آمریکایی و عربی و اسرائیلی است.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که به آلمان سفر کرده در بیانیه‌ای گفت: “توسعه فعالیت‌هایی حساس از لحاظ گسترش (تسلیحات) هسته‌ای این نگرانی را افزایش داده که ایران در حال حرکت به سمتی است که زمان دستیابی به سلاح هسته‌ای را تسریع کند.”

آقای پومپئو از تمام کشورها خواسته تا “باج‌گیری هسته‌ای ایران” را رد کنند و “گام‌هایی جدی” برای افزایش فشار علیه تهران بردارند.

واکنش پمپئو به گام چهارم برجامیِ ایران

در چهارمین گام برجامی، ایران فعالیت های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را در سایت فردو در جنوب تهران با “گازدهی به سانتریفیوژها و جمع‌آوری اورانیوم غنی شده” آغاز کرده است.

آمریکا در حالی ایران را به افزایش تنش در پرونده هسته‌ای متهم می‌کند که خود تنها کشوری است که رسما و با وجود تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به برجام، از این توافق خارج شد.

حتما بخوانید:  یخچال خانه چهره سرشناس به روایت تصویر!

آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را بازگرداند.

نشست فوق‌العاده آژانس و انتقاد نماینده آمریکا

هم‌زمان با ابراز نگرانی وزیر امور خارجه آمریکا، نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اخراج یکی از بازرسان آژانس از سوی ایران را اقدامی تحریک‌آمیز و تکان‌دهنده توصیف کرده است.

واکنش پمپئو به گام چهارم برجامیِ ایران

نشست فوق‌العاده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنج‌شنبه ۷ نوامبر (۱۶ آبان) برای بررسی وضعیت پرونده هسته‌ای ایران بعد از کاهش تعهدات این کشور در برجام برگزار می‌شود.

جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفته است “تمام اعضای شورای حکام آژانس باید اکنون آشکارا اعلام کنند که چنین اقداماتی به هیچ وجه قابل قبول نیست، تحمل نخواهد شد و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.”

ایران اعلام کرده است که هفته گذشته مسئولان سازمان انرژی اتمی از ورود یکی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت غنی‌سازی نطنز به دلیل احتمال “همراه داشتن مواد مشکوک” جلوگیری کرده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *