پژمانفر: «زیست شبانه» زمینه‌ساز بزهکاری است پژمانفر: «زیست شبانه» زمینه‌ساز بزهکاری است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پژمانفر: «زیست شبانه» زمینه‌ساز بزهکاری است

پژمانفر: «زیست شبانه» زمینه‌ساز بزهکاری است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح “زیست شبانه” گفت: باید به شدت نسبت به ابعاد مختلف طرح‌هایی که سبک جدیدی از زندگی را در جامعه رواج می‌دهد و فرهنگش مخالف جریان فرهنگی کشور است، دقت کرد و نباید در این عرصه‌ها بی‌گُدار به آب زد، چراکه این رفتارها فقط یک اتفاق جاری و صورت گرفته‌ای که بعد از مدتی بشود از آن به راحتی عبور کرد، نیست بلکه این طرح‌ها موجب ایجاد یک فرهنگ و رفتارهای جدید و نا صحیح در جامعه می‌شود.

پژمانفر: «زیست شبانه»، زمینه‌ساز بزهکاری است

وی افزود: در فرهنگ خودمان و همینطور در فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان اعم از اسلام، مسیحیت و یهودیت و … این موضوع وجود دارد که بین شب و روز تفاوت قائل هستند، آنها همانطور که روز را یک فرصت برای کار و تلاش و فعالیت می‌دانند، شب را به عنوان یک فرصت برای استراحت ـ که یکی از نیازهای اساسی انسا‌هاست ـ و اجتماع خانوادها و…، تلقی می‌کنند.

مناجات با خدا گمشده ما در نیمه‌های شب است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام فرهنگ‌ها موضوع استراحت در شب یک ضرورت تلقی می‌شود، هر قدر این استراحت از اول شب بیشتر باشد هم باورهای دینی ما این موضوع را تأیید می‌کند و هم در علوم جدید و دانش روان‌شناسی و همچنین دانش‌هایی که به فیزیولوژی بدن انسان می‌پردازد، استراحت در شب را بی‌بدیل و بدون جایگزین می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر گفت: به همین دلیل کسانی که در اوقات شب به دلیل مأموریت کاری و … بیدار هستند مثل پرستارهای محترم و …، شغلشان جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، بنابراین هم از لحاظ جسمانی و هم از لحاظ باورهای دینی باید به شب عنوان یک فرصت استراحت برای آمادگی و نشاط هرچه بیشتر در طول روز استفاده کرد. البته در باورهای اعتقادی ما به شدت توصیه شدیم به اینکه بخشی از شب را به تهجّد و مناجات با خداوند متعال بپردازیم، این مسأله یکی از گمشده‌های اصلی ما مسلمانان است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

حتما بخوانید:  ترامپ: حمله به نفتکش‌ها کار ایران بود!

هیچ رشد اقتصادی در طرح زیست شبانه وجود ندارد

وی تصریح کرد: در خیلی از همین کشورهایی که برخی مسئولان آنها را الگوی خود قرار داد‌ه‌اند، خانواده‌های اصلی همین رفتار را انجام می‌دهند و عموماً کسانی که مهاجر هستند و از یک خودباختگی شدید برخورد دارند و به این کشورها مهاجرت کره‌اند، به بیداری شب و شب‌گردی می‌پردازند اما اساساً در بستر این نوع حرکت‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا اقتصاد کشور فعال خواهد شد؟ خیر، این صحت ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک موقع یک مسافر در ساعات پایانی شب ممکن است به یکی از کلان شهرها برسد و نیاز دارد که مواد غذایی تهیه کند، ما برخی مراکز غذایی را داریم که به صورت ویژه در هر منطقه‌ای پیش‌بینی شدند تا بتوانند خدمات فروش مواد غذایی را تا صبح داشته باشند و پاسخگوی نیازهای مردم باشند. باید توجه داشت که با این کار سرانه مصرف غذا در شهر افزایش پیدا نمی‌کند، مثلاً به این معنا هم نیست که افراد در ساعات پایانی شب دو برابر آنچه در طول روز استفاده می‌کردند، مصرف کنند. رشد اقتصادی در اینگونه طرح‌ها وجود ندارد و در حقیقت این طرح بیانگر تغییر سبک زندگی است.

زیست شبانه؛ زمینه‌ساز بزهکاری و سلب پویایی و نشاط در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر تصریح کرد: گزارشاتی که نیروهای انتظامی درباره این طرح ارائه کرده‌اند، بیانگر بزهکاری‌های فراوانی است که در قابل چنین طرح‌هایی رخ می‌دهد، ما در جامعه با معدود افرادی مواجه هستیم که در فضاهای ناسالم دارند زندگی می‌کنند و نگاه‌شان این است که در روزها ممکن است عمل آنها مورد توجه دیگران قرار بگیرد، لذا سعی می‌کنند برنامه‌های خود را در شب‌ها اجرا کنند، گزارشاتی که مأموران نیروی انتظامی به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند نشان می‌دهد استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و ارتباطات غیر اخلاقی در بستر شب بیشتر فراهم می‌شود، در واقع نیروهای انتظامی به خاطر چنین دلایلی است که با راه‌اندازی چنین طرح‌هایی در شهر مختلف هستند.

حتما بخوانید:  افشاگری بدنساز آبی‌ها از وضعیت عجیب تیم

دستگاه‌های فرهنگی جلوی این طرح را بگیرند

وی معتقد است که اینگونه طرح‌ها نه تنها موجب تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی ما می‌شود، بلکه موجب شلکگیری زمینه‌های فساد در کشور می‌شود و هم بر خلاف آنچه ادعا می‌شود، موجب فعال شدن اقتصاد کشور نیز نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش جامعه باید اینطور باشد که زندگی‌ها شاداب باشد، اینکه در جامعه به هر دلیلی تأخیر در استراحت ایجاد می‌شود، باعث می‌شود نشاط و پویایی از جوانان و نوجوانان در کلاس‌های درس و فضای کاری گرفته شود. قطعاً نسبت به این موضوع مطمئن هستم که متدینین به راحتی از کنار این مسأله عبور نخواهند کرد، گمان می‌کنم فرصت مناسبی است تا دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع توجه کنند و جلوی اجرای اینگونه طرح‌ها را بگیرند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *