پیام تسلیت مهناز افشار و رفقا حاشیه‌ساز شد پیام تسلیت مهناز افشار و رفقا حاشیه‌ساز شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پیام تسلیت مهناز افشار و رفقا حاشیه‌ساز شد

پیام تسلیت مهناز افشار و رفقا حاشیه‌ساز شد

روزنامه صبح نو: هم‌زمان با حمله تروریستی به مراسم ۳۱شهریور در اهواز و شهادت تعداد زیادی از هم‌وطنانمان، برخی از چهره‌ها و رسانه‌ها نسبت به این حادثه تلخ واکنش نشان دادند. البته واکنشی که باعث اعتراض بسیاری از ایرانیان شد.

پیام تسلیت مهناز افشار و رفقا حاشیه ساز شد

قبل از ظهر روز گذشته، درحالی که به مناسبت ۳۱شهریور در بیش از ۱۰۰نقطه از کشور مراسم رژه نیروهای مسلح درحال برگزاری بود، ناگهان خبر دلخراشی منتشر شد. چند تروریست مسلح، مردم حاضر در مراسم شهر اهواز را به رگبار بسته بودند. این اقدام وحشیانه به شهادت ۲۵نفر (تا لحظه انتشار این گزارش) و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد.

یکی از گروه‌های تجزیه‌طلب که توسط برخی از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای تأمین و حمایت می‌شود، به طور تلویحی مسوولیت این حمله را پذیرفت. بلافاصله پس از این حادثه، مردم، رسانه‌ها و چهره‌های مختلف نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. اما در این بین بازتاب این خبر توسط رسانه‌های خارجی و هم‌چنین واکنش برخی از سلبریتی‌ها حواشی و اعتراضات زیادی را به وجود آورد.

سلبریتی‌های‌اشتباهی

همان‌طور که گفته شد، پس از حادثه تلخ اهواز تعداد زیادی از چهره‌های فرهنگی و هنری نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند و صراحتاً حمله تروریستی را محکوم و این ماجرا را به مردم ایران تسلیت گفتند. اما دراین بین برخی هم بودند که طبق معمول تقریباً تمام حوادث جامعه ایرانی، با جملاتی دوپهلو و بعضاً غلط حواشی زیادی را ایجاد کردند.

خانم تینا پاکروان از سینماگران کشورمان هستند. وی کارش را با حضور در تلویزیون شروع و پس از حضور در چندین سریال و شناخته شدن، به سینما کوچ کرد. پاکروان که قبلاً درموضوع سهم ایران از دریای خزر غیر مستقیم مدعی شده بود سهم ایران به روسیه واگذار شده است، درباره حادثه اهواز پستی در اینستاگرام منتشر کرد.

حتما بخوانید:  جشنواره کنسرت‌های کیش لغو شد

دراین پست #جنگ-بس را درج و نوشت: « مردم به روی هم آتش نکشید، همه شما مردمان این سرزمین هستید.» پس از انتشار این پست، تینا پاکروان در جواب یکی از کاربران اینستاگرام که درباره علت عدم به کار بردن واژه تروریست از وی سؤال کرده بود، جواب داد: «چون هردو فارسی‌زبان هستند؛ چه شلیک‌کننده و چه آن که تیرخورده»! پس از سؤال دیگر کاربران که پرسیده بودند، با این استدلال هیچ فارسی‌زبانی تروریست نمی‌شود؟

پاکروان کامنت‌های پستش را بست. نفر بعدی که نسبت به حمله تروریستی واکنش نشان داد خانم مهناز افشار بود. افشار که احتمال دارد بازیگر فیلم بعدی سازمان اوج باشد، در توییتر نوشت: «کاش تمام بشن آن‌هایی که خون مردم براشون آب حیات شده…» این توییت که طبق معمول همیشگی مهناز افشار حاوی جملاتی دوپهلو بود، باعث اعتراض گسترده کاربران توییتر شد.

آن‌ها پرسیدند که چرا از واژه تروریست در این متن استفاده نشده و اصولاً منظورش از این جمله کنایه‌آمیز چیست؟ البته کاربران جواب کاملی درباره این سؤالات دریافت نکردند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *