چراغ سبز آمریکا به ایران درباره سوئیفت چراغ سبز آمریکا به ایران درباره سوئیفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چراغ سبز آمریکا به ایران درباره سوئیفت

چراغ سبز آمریکا به ایران درباره سوئیفت

آمریکا که به دلیل تحریم های ضدایرانی موردانتقاد شدیدجهانی قرار گرفته است، تحت فشار متحدانش بار دیگر از مواضع خود عقب نشینی کرده و مهمترین آن در زمینه سوئیفت است که این کشور نتوانسته حتی بانک های آمریکایی را متقاعد کند دسترسی ایران به این پیام رسان مالی را قطع کنند. 

تلاش ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت باعث ایجاد اختلاف داخلی در دولت وی شده و اعضای ارشد دولت وی با این اقدام مخالفت کرده اند.

چراغ سبر آمریکا به ایران درباره سوئیفت

از سوی دیگر کشورهای اروپای سعی دارند با ایجاد مکانیسمی تازه که مستقل از سوئیفت است و تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار نخواهد گرفت، روابط بازرگانی خود را با ایران حفظ کنند.

وبگاه «واشنگتن فری‌بیکن» خبر داد که مقامات وزارت خارجه آمریکا توانسته‌اند «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور را متقاعد کنند که اجازه دهد ایران به سیستم «سوئیفت» (سامانه جهانی تعاملات بین بانکی) متصل بماند.

این وبگاه به نقل از چندین مقام دولتی و منابع آگاه در وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا نوشت که علی‌رغم تهدیدات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به اعمال تحریم‌های سخت و جدید علیه ایران، اما واشنگتن در برابر فشارهای متحدان اروپایی و ایران تسلیم شده و قصد عقب‌نشینی از مواضع خود را دارد.

این مقامات می‌گویند در راستای این امتیازدهی آمریکا، ایران اکنون می‌تواند به تجارت در بستر سیستم بانکداری بین‌المللی یا همان سوئیفت ادامه دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  تصویر مهناز افشار در تبلیغات شهری نیز ممنوع شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *