چرا عضو شورای فضای مجازی مخالف اینترنت رایگان است؟ چرا عضو شورای فضای مجازی مخالف اینترنت رایگان است؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چرا عضو شورای فضای مجازی مخالف اینترنت رایگان است؟

چرا عضو شورای فضای مجازی مخالف اینترنت رایگان است؟

عصرایران: تقی‌پور که عضو شورای عالی فضای مجازی است و سابقاً در دولت احمدی نژاد وزیر ارتباطات بوده است از هدیه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان دولت به مردم در زمان کرونا انتقاد کرد.

او اعتقاد دارد که این ایترنت رایگان در راستای ارزش‌های اخلاقی کشور ما استفاده نشده است. یاللعجب وقتی کسی که وزیر بوده و عضو شورای عالی فضای مجازی است، اینگونه حرف می‌زند و استدلال می‌آورد، چه باید گفت و از چه کسی گلایه کرد؟

آقای عضو شورای فضای مجازی؛ اگر اینترنت مجانی نبود، چگونه مردم را در خانه نگه می‌داشتید؟

جناب آقای تقی‌پور شاید به نکته توجه نکرده‌اند که این اینترنت رایگان در وهله اول برای کمک به مدیریت کرونا در کشور بودند. مردم باید در خانه می‌ماندند و صداوسیما به واسطه سانسورهای عجیب و غریب و انتخاب‌های غلط توان سرگرم کردن مردم را نداشت. به خاطر همین معنا دولت با یک تصمیم درست و با دادن اینترنت رایگان به مردم به آنها اجازه دادند با استفاده از این امکان در خانه بمانند، فیلم ببیند، در فضای مجازی چرخی بزنند و سعی کنند از خانه بیرون نیایند.

البته یادمان نرفته است که تقی‌پور وقتی که وزیر بود اعتقاد داشت که سرعت ۱۲۸ برای کاربران اینترنتی کافی است. شاید آقای وزیر سابق بر این باور است که اینترنت رایگان نبود،۴۲۸ هزار نفر ساعت ۳ صبح پای حرف‌های تتلو نمی‌نشستند.

شاید عضو سابق شورای شهر تهران با وام یک میلیونی دولت به مردم هم مخالف باشد. امکان دارد برخی از مردم با این پول، مسکرات بخرند یا آن را هزینه مواد مخدر کنند. پس بهتر است به خاطر رفتار این افراد به دیگران هم پول ندهیم.

حتما بخوانید:  کَره هم سهمیه‌بندی شد!

واقعا دیگر استفاده از مثال چاقو ملال آور شده است اما چاره چیست تا وقتی این حرف‌ها زده می‌شود باید از این مثال استفاده کرد. عزیزان من، چاقو هم برای پوست کندن میوه استفاده می‌شود هم برای قتل! آیا می‌شود به خاطر روش خلافی که برخی از آن استفاده می‌کنند، فروش چاقو در کل کشور را قدغن کرد؟

اگر همین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نبودند واقعا چگونه مردم در جریان کرونا و روش مقابله با آن قرار می‌گرفتند. بله در این فضا شایعه هم هست اما ده برابر شایعه آموزش و نحوه مقابله با کرونا هم وجود داشت. بسیاری از پزشکان از این طریق با مردم حرف زدند و آنها را در جریان مشکلات و روزگار سخت گذاشتند.

خیلی از روحانیون این روزها از همین فضای مجازی برای در ارتباط بودن با مردم استفاده می‌کنند. برخی هنرمندان از این فضا برای سرگرم کردن جامعه بهره می‌برند. امروز فضای مجازی یاور کسانی که است به جنگ کرونا رفته‌اند.

اینترنت امروز به اندازه برق، گاز و آب برای مردم مهم است و بخشی از زندگی آنها شده است. پس لطفا از فضای دهه ۷۰ خارج شوید و اجازه بدهید این فضا مسیر خود را برود. به جای برخورد سلبی، ایجابی رفتار کنید و از این زمین فراخ برای خود برداشت کنید. آتش زدن این خرمن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

مصطفی داننده

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *