کار خیرِ خانواده یکی از قربانیان پرواز ۷۵۲ کار خیرِ خانواده یکی از قربانیان پرواز ۷۵۲ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کار خیرِ خانواده یکی از قربانیان پرواز ۷۵۲

کار خیرِ خانواده یکی از قربانیان پرواز ۷۵۲

روزنامه جام جم: مرد ایرانی مقیم کانادا که در حادثه سقوط هواپیمای تهران – کی‌یف همسر و دو فرزندش را از دست داده بود، در اقدامی خیرخواهانه با پرداخت بخشی از بدهی مادری ۴۰ ساله، او را بعد از پنج ماه از زندان آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سیما ۴۰ ساله در بخش تشریفات خدمات مجالس کار می‌کرد و دختری ده ساله دارد. دو سال قبل برای این‌که بتواند کسب و کار بهتری رقم بزند به کمک خواهرش وامی از بانکی در مشهد گرفت، اما بعد از مدتی کسب‌و کارش رونق نگرفت و نتوانست اقساط بانک را بپردازد و بر میزان این بدهی افزوده می‌شد.

شرایط بعد از دو سال بدتر و مبلغ بدهی به ۱۴۰ میلیون تومان رسید. سرانجام از او شکایت شد و سفته‌هایی که برای ضمانت داده بود ، پای او را به زندان باز کرد.

با این شکایت، سیما از بهمن سال گذشته بازداشت و روانه زندان شد. حالا او مانده بود با سرنوشت نامعلومی که برای خود رقم زده بود. سیما در حسرت دیدار دخترش به سر می‌برد. به او قول داده بود که شب عید کنارش باشد، اما نتوانست به آن عمل کند. دختر هر روز تقویم روی دیوار را خط می‌زد و روزهای دوری از مادر را می‌شمرد و با عروسک دست‌سازی که مادر از زندان برایش فرستاده بود بازی می‌کرد.

ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها سپری می‌شد تا این‌که روز دادگاه فرا رسید. وقتی پا به محکمه گذاشت، این بار قاضی پرونده اعلام کرد که درخواست اعسار او پذیرفته شده البته باید مبلغ ۱۱ میلیون و پانصد هزارتومان از مبلغ بدهی را بپردازد که بتواند بعد از آزادی و بیرون آمدن از زندان به‌طور اقساطی بقیه بدهی‌اش را بپردازد، اما او این پول را هم نداشت و مجبور بود همچنان در زندان بماند.

حتما بخوانید:  ازدواج شاهزاده آلمانی با پیانیست ایرانی

در حالی که این زن امیدی به آزادی نداشت، خیر ایرانی که مقیم کاناداست برای شادی روح همسر و دو فرزندش که در سانحه‌ هواپیمای اوکراینی جان باخته بودند، بدهی این زن را پرداخت کرد و او آزاد شد.

جواد غفاریان‌طوسی، مدیر ستاد دیه استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: متهم پرونده به خاطر بدهی ۱۴۰ میلیون تومانی پنج ماه بود که در زندان مشهد دوره محکومیتش را در بند جرایم مالی سپری می‌کرد.

ستاد دیه در تلاش برای آزادی این زندانی بود که مرد ایرانی مقیم کانادا اعلام کرد برای شادی روح همسر و فرزندانش که در سفر به ایران آنها را از دست داده، قصد دارد بخشی از بدهی یک زندانی را پرداخت کند.

وی افزود: شرایط این زن را برای آن مرد توضیح دادیم که قبول کرد بدهی اولیه او را پرداخت کند تا نزد دختر ده ساله‌اش برگردد. مرد نیکوکار حتی نخواست نامش فاش شود. حالا این زن بعد از پنج ماه آزاد شد و نزد خانواده‌اش برگشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *